Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport hyra prylar i el yaque ?

  • hyra prylar i el yaque ?

    Publicerad av blabussen på 13 oktober, 2007 vid 16:51

    nu är resan till el yaque bokad 🙂 Vi åker med ving i två veckor , 21 dec- 4 jan, resan gick på 17000:- 😐 men det lär de väl vara värt.

    Frågan är nu om vi ska ta med eller hyra grejor, jag vet inte vilket som blir billgast och bäst. Jag har kollat med club-mistral och de verkar ta typ 3300 för två veckor, eller 3000 om man betalar med dollars 🙂

    Vart hyr ni och vad har ni betalat ?

    Hur mycket brukar det blåsa runt jul och nyår ?

    Vilka segel behöver man ?

    Kan man räkna med några vågor, t ex ett par hundra meter ut från stranden ?

    chris svarade 15 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mahi

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 19:38
    blåbussen;421904 wrote:
    nu är resan till el yaque bokad 🙂 Vi åker med ving i två veckor , 21 dec- 4 jan, resan gick på 17000:- 😐 men det lär de väl vara värt.

    Frågan är nu om vi ska ta med eller hyra grejor, jag vet inte vilket som blir billgast och bäst. Jag har kollat med club-mistral och de verkar ta typ 3300 för två veckor, eller 3000 om man betalar med dollars 🙂

    Vart hyr ni och vad har ni betalat ?

    Hur mycket brukar det blåsa runt jul och nyår ?

    Vilka segel behöver man ?

    Kan man räkna med några vågor, t ex ett par hundra meter ut från stranden ?

    Spenderade 3 veckor på El Yaque för 2 år sedan. Vi hade jättemissflyt med vinden. Kom mitten av Jan, stannade till början av feb.

    Vi tog beslutet att hyra på gott och ont.

    Det borde minst sagt vara fördelaktigt att ta med en resväska med dollars, växla svart när ni kommer dit och hyra prylar, med tanke på dagens dollarkurs..

    Vi hyrda hos Vela och bodde på det hotellet där vela har sitt center. Dessvärre hade de bara JP-brädor, men NP segel. Vårt problem var att det inte fanns tillräckligt stora prylar (7,9) tillgängligt för den lilla vind vi hade, samt att man inte fick byta fenor på brädorna(!!!!).
    Ibland var det VM i spinout…. Tror dessvärre att “blåssäsongen startar i Jan, men mer vindsäkert feb, mars. Vi hade mega missflyt, Det hade inte blåst så lite på 15 år den perioden vi var där.

    Jag hade kollat hos några av de andra stationerna, Mistral etc. Verkade bättre utbud, priserna är nog de samma.

    Vissa av stationerna blev fulla, så det kan vara värt att boka hemifrån så ni inte står utan prylar, alt ta med egna prylar.

    Inga vågor, dock lite småshop. Det är inte för inte detta är freestylarnas paradis…

    /Magnus

  • symon

    Medlem
    11 december, 2008 vid 15:37

    skulle behöva lite info om uthyrning också.

    club mistral vill ha 65 euro i veckan för försäkring av prylarna. Vad jag läst runt här hittar jag inte den siffran.

    Någon som varit där nyligen som kan berätta lite,

    Tack och mvh

  • chris

    Medlem
    11 december, 2008 vid 16:49

    Priset stämmer nog för en vecka. För 2 veckor kostar det marginellt mer.
    Hyrde 5 veckor i våras. Tror försäkringen kostade 95 dollar för hela tiden.

  • chris

    Medlem
    11 december, 2008 vid 17:00

    @blåbussen 421904 wrote:

    nu är resan till el yaque bokad 🙂 Vi åker med ving i två veckor , 21 dec- 4 jan, resan gick på 17000:- 😐 men det lär de väl vara värt.

    Frågan är nu om vi ska ta med eller hyra grejor, jag vet inte vilket som blir billgast och bäst. Jag har kollat med club-mistral och de verkar ta typ 3300 för två veckor, eller 3000 om man betalar med dollars 🙂

    Vart hyr ni och vad har ni betalat ?

    Hur mycket brukar det blåsa runt jul och nyår ?

    Vilka segel behöver man ?

    Kan man räkna med några vågor, t ex ett par hundra meter ut från stranden ?

    Tror att det kostar 1600 att ta med prylarna på flyget. Sen måste man hyra in sig någonstans på beachen och det kostar mellan 200-500:- i veckan så att hyra är nog inte så mycket dyrare och man får mycket mer tid på vattnet.
    På förmiddagarna behöver man ofta en större bräda och större segel medan eftermiddagarna är betydligt blåsigare. Vindstatistik finns på club-mistral.com. Jag har alltid hyrt på Mistral och det har funkat bra. Priserna är ungefär dom samma på alla staionerna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport hyra prylar i el yaque ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.