Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hyra surfbuss?

  • Hyra surfbuss?

    Publicerad av fastforward på 12 maj, 2007 vid 23:04

    Planeringen för sommarsemestern är i full gång – jag och tösabiten hade tänkt göra en roadtrip längs sveriges kuster och naturligtvis ska surfprylarna med 🙂

    Det går inte att komma ifrån att en surfbuss hade varit det ultimata transportmedlet vid en sådan resa eftersom min egna bil lämnar en hel del i övrigt att önska (Seat Ibiza). Naturligtvis kan man ta prylarna på taket som vanligt och tälta/bo på vandrarhem men det blir en himla logistik jämt eftersom jag helst inte vill lämna prylarna på taket när bilen är obevakad.

    Därför har jag letat en del efter en lämplig hyrbil som kan fungera som surfbuss – dvs: minibuss, skåpbil eller i nödfall en stor kombi. Men det verkar bli ganska dyrt för 2 veckor: 8000-10000 med självriskreducering och fria mil. Därför undrar jag om någon känner till någon bra hyrbilsfirma som kan hyra ut en “surfbuss” för billigare penning än det jag hittat?

    inge svarade 17 år sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • medelm8

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:49

    du kan ju alltid köpa en på blocket för det priset.. 😀

  • inge

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 10:53
  • fastforward

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 09:32

    Tack för hjälpen men det känns inte riktigt realistiskt att skaffa en surfbuss när man bara behöver den 2 veckor/år. Sedan vet man ju inte om vi kommer att göra roadtrips varje år heller.

    Just nu lutar det åt att vi hyr en vw passat kombi för 5000:-

  • inge

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 19:01

    @fastforward 384024 wrote:

    Tack för hjälpen men det känns inte riktigt realistiskt att skaffa en surfbuss när man bara behöver den 2 veckor/år. Sedan vet man ju inte om vi kommer att göra roadtrips varje år heller.

    Just nu lutar det åt att vi hyr en vw passat kombi för 5000:-

    … ligger kanske något i det du säger..
    Köper du min buss och (fastän den fungerar som en klocka) skrotar den när roadtrippen är färdig så får du 6000 kr i skrotningspremie…
    Då blir det en bra affär i alla fall?!?!

    /J

  • fastforward

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 12:58

    @Inge 384127 wrote:

    … ligger kanske något i det du säger..
    Köper du min buss och (fastän den fungerar som en klocka) skrotar den när roadtrippen är färdig så får du 6000 kr i skrotningspremie…
    Då blir det en bra affär i alla fall?!?!

    /J

    För det första är premien 4000:- och för det andra måste bilen varit påställd 31 aug 2006 – var den det?

    Hade den stått i sthlm skulle jag ha kommit och kollat på den iaf.

  • inge

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 17:11

    @fastforward 384878 wrote:

    För det första är premien 4000:- och för det andra måste bilen varit påställd 31 aug 2006 – var den det?

    Hade den stått i sthlm skulle jag ha kommit och kollat på den iaf.

    … oj där ser man, fick för mig att premiän var på 6000:-
    För dem som är intresserade så var den påställd 31 aug 2006 och är det fortfarande.

    /J

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hyra surfbuss?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.