Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Idag har jag varit Jesus!

  • andersbq

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 16:07

    Det var nog sista chansen att gå på isen, för nu är hela Kungsbackafjorden isfri.

  • oden031

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 16:37

    Du menar att det är seglingsbart i TT nu?? 🙂 eller ligger det “drivis” kvar?

  • andersbq

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 17:37

    Jag menar att det är seglingsbart. Visst är det lite kross längst in i vikarna, men definitivt seglingsbart är det idag.

  • kris

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 12:22

    Bra jobbat med pinnarna Anders!

    Någon som skall ut onsdag förresten? Verkar bli runt 10 SO och abstinensen är svår..

  • basse

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 14:26

    Är sugen att testa vattentempen….. men jobbar ju!

  • andersbq

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 17:28

    @Basse 533069 wrote:

    Är sugen att testa vattentempen….. men jobbar ju!

    Antar att du menar bildligt, annars är denna sidan från KKKK ganska nära där vi bor: http://www.swedweather.com/490001/

  • basse

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 11:55

    Aouch. Är det så kallt vattnet!!! 1,1 grad bara….

  • kris

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 17:03

    Bah, så farligt kallt var det inte 😉
    Det blev Titanic istället för Jesus idag. Isfritt förutom ett bredd sjok med isflak från piren och österut, vissa upp till 2×1 m.

    Annars fullt drag i 5.9 – t o m överiggad runt 13-tiden, abstinensen något stillad!

  • booman

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 19:49
    Kris;533438 wrote:
    Bah, så farligt kallt var det inte 😉
    Det blev Titanic istället för Jesus idag. Isfritt förutom ett bredd sjok med isflak från piren och österut, vissa upp till 2×1 m.

    Annars fullt drag i 5.9 – t o m överiggad runt 13-tiden, abstinensen något stillad!

    Säger bara… LYCKOST!:laugh:

  • andersbq

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 18:34

    Ja och imorgon söndag vankas det 12-16 m/s sydsydost mellan 10.00-14.00. Dvs din chans att komma in på årets GPSSS-ranking!

  • andersbq

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 17:49

    Idag kunde jag också agera Jesus, för maken till lågt vatten finns inte i TT. Man kunde gå från piren över till Kalvö.
    Men det var riktigt kul det att segla idag! Blev 5 timmar på vattnet…

  • badjanne

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 18:25

    Härligt att läsa Anders.
    5 timmar!!!!
    Vad måne hända på Öland. Fick du nått bra resultat på Gps:en?
    Vad körde du på?
    Var dina pinnar kvar?

  • andersbq

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 20:02

    @Badjanne 534028 wrote:

    Härligt att läsa Anders.
    5 timmar!!!!
    Vad måne hända på Öland. Fick du nått bra resultat på Gps:en?
    Vad körde du på?
    Var dina pinnar kvar?

    Det var en mycket speciell session då det var så jäkla grunt och sydost. Inte alls så mycket vind som utlovat och snöblandat regn hela dan. jag körde på SP 95 och 7.0 testade en PL C3 30-fena,dåligt grepp på slören, så bytte till Chamelot 28 som funkade bra men den blev mos, sedan Tekknosport Weedbuster, den sista funkade verkligen bra. (körde weed för att det var en del stenar att krocka med hela tiden). Åkte i stort sett alla repor runt 32 knop och toppade på knappt 34. Platt som en pannkaka var det, hur enkelt som helst.
    Jo pinnarna, idag seglade jag bara vid Torkelstorp (TT) som ligger typ 2 km från Tjolöholm, så jag såg inte pinnarna från förrförra veckan, men helvets jävla skit att alla märkningarna i TT har försvunnit. Jag märkte 3 stenar idag, plus bröt/vek upp armeringsjärnen på Musselrevet (dessa låg helt ner, isen måste haft en otrolig kraft). Hursomhelst, TT är alltså omärkt, så kör försiktigt alla ni som inte har 100-koll…

  • badjanne

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 20:12

    helvets jävla skit att alla märkningarna i TT har försvunnit

    Var lite orolig när jag såg dina märkningar enl bild nedan.
    Allt försvinner i Klagshamn när isen drar loss.

  • andersbq

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 20:23

    Nja, Torkelstorp och Tjolöholm är stor skillnad, TT är mellan två åars utlopp och mycket is som bildas och flyttar fram och tillbaka. Dessutom grunt och djupt om vartannat. Markeringarna i TT har sannolikt gett sig för en månad sedan.
    De som jag satte i Tjolöholm, var två dagar innan isen ruttnade och försvann. Är ganska säker på att alla är kvar.

Sida 2 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Idag har jag varit Jesus!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.