Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Imponerande topphastighet i test.

  • draaaag_eller

    Medlem
    14 mars, 2004 vid 18:41

    Hej,
    GPS:en visar hastigheten bättre än bilens hastighetsmätare (som oftast visar för lite). Jag har kört mycket motorbåt i skärgården i vindsurfingfarter och litar blint på gps:ens värden, både fart och distans (visserligen diffrentierad GPS, men nu finns ju ingen störning på gps-signalen vad jag vet, nogranheten ligger på någon meter när tror jag). Jag har aldrig varit med att gps:en visat fel, däremot kan digitala sjökort spegla verkligheten underligt ibland (har varit med om öar och som ligger runt 100 meter fel…)

    Jag tror absolut att du kan lita på GPS:en. Kör hårt!

    /Jonas

  • ola_p

    Medlem
    14 mars, 2004 vid 18:57

    Fast det är nånting med att den kan peaka för högt i samband med att den byter satteliter väl? så om man skall vara säker så skall man kolla upp i datorn efteråt att värdena bredvid ligger nära toppen….
    Tror jag väl? Bortser man från sådana störningar så är angivelserna i aldra högsta grad exakta.

  • Knatte

    Gäst
    14 mars, 2004 vid 21:19

    Kan tänka mig att det kan bli lattjo värden, vid ett megakastfall eller liknande.
    Men jag litar också på GPS:en vid normal surfing smile.gif

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Imponerande topphastighet i test.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.