Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inga kitesurfare i Trelleborg?

  • Inga kitesurfare i Trelleborg?

    Publicerad av regfellow på 5 maj, 2011 vid 20:58

    Var och körde 2h vid stranden väster om hamnen (strandriddarevägen) och in vid informationsskylten. Parkering 10 m ifrån stranden.

    Kom ner massa pensionister och fick stående ovationer. Ingen som kör kite i Trelleborg? Eller har det sjunkit en rysk atomubåt där som läcker?

    regfellow svarade 13 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mattiasn

    Medlem
    6 maj, 2011 vid 05:25

    Bor 5 min från där du åkte.
    Säg till nästa gång kan jag hänga på 🙂

  • regfellow

    Medlem
    6 maj, 2011 vid 06:23

    Det är inte så vanligt att man är i de krokarna, men om den sv vinden missar näset igen så!

    Det var rätt smidigt med ett gäng pensioonärer som hjälper en att starta och landa och har koll på en på vattnet. Hade ju föredragit bikinibrudar, men man lever ju i svergie… 🙂

  • ghiller

    Medlem
    6 maj, 2011 vid 11:01

    Jag har också funderat på varför inga åker där. Söker man på vindsurfing i trelleborg på google så hittar man paragraf 12FS 1989:55 där det finns ett förbud från 1989 mot vindsurfing i havet utanför trelleborg. Jag har aldrig sett någon karta på detta eller hört talas om det, men det är i samma paragraf som surfingen på näset reglerats i tidigare. Vet inte om det bara skulle röra hamnområdet eller hur långt det skulle sträcka sig.

    Kanske någon annan från trakterna som är gammal i gamet som vet mera om detta?

  • budokai

    Medlem
    6 maj, 2011 vid 14:02

    Fågelområde vid den lilla hamnen. Beträdelseförbud eller liknande i/vid den “insjön” vid vägen. Avrinningsområde från soptipp. Avrinningsområde från kemindustri.

    Fortsätt öster ut, förbi järnvägen. Ok ställe, lite stenigt

    Naturreservat väster om Gislövs hamn, stenigt ändå.

    Öster om Gislövs hamn ganska ok, lite småtenar hela vägen bort till Böste. Mer sten ju närmare du kommer Böste. Side off bris ibland

  • regfellow

    Medlem
    6 maj, 2011 vid 19:27

    Ståg något om fågelviken eller liknande, men ända fågel jag såg röken av var en gammal svan och den led inget… skall dock inte kita där mer om det nu är förbjudet… tråkigt dock, var helt ok! =]

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inga kitesurfare i Trelleborg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.