Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inget badförbud i Lundåkrabukten?

  • Inget badförbud i Lundåkrabukten?

    Publicerad av dannep på 8 februari, 2010 vid 22:38

    Enligt Skånskan så backar Länsstyrelsen om beträdnadsförbudet i Lundåkrabukten.

    Bra för oss väl?

    Vad säger Skånes kitesurfklubb? Något ni vet mer om?

    Se artikel:

    skånskan

    /Daniel

    kitemaster svarade 14 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • imported_thorbjorn

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 08:20

    Gäller det JP med

  • larssa

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 08:23
    Thorbjorn;597883 wrote:
    Gäller det JP med

    Borde göra det.

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 08:36

    Det låter bra för det är många som har det som sitt favoritställe. De som orkar gå….

  • acemattias

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 13:45

    Apropa att orka ga,
    hur funkar det i kyla och sno for er som ar batteriskateboardsbundna?

  • dannep

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 17:17
    DanneP wrote:
    Enligt Skånskan så backar Länsstyrelsen om beträdnadsförbudet i Lundåkrabukten.

    Bra för oss väl?

    Vad säger Skånes kitesurfklubb? Något ni vet mer om?

    Se artikel:

    skånskan

    /Daniel

    Ingen från Skånes kiteklubb som haft kontakt med Länsstyrelsen som kan lägga ut info och fakta i vad som är sagt?

    MVH

    Danne

  • marh

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 21:22

    JP låg mitt i det planerade förbudsområdet. Skånes Kitesurfklubb har under förra året varit i kontakt med länsstyrelsen och framfört våra önskemål kring Lundåkrabukten. Ett nytt möte är planerat så då får vi nog svar på frågor kring vad som gäller. Jag har inte sett någon karta på vad som ska beläggas med beträdnadsförbud men det som står i tidningen låter ju ändå possitivt.

  • skotten

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 22:09

    Kewl : ) although to be honest it would be better if there was a newsletter for us all or something.

    It feels kinna like we are giving you guys a hard time when we have to ask about stuff, even though its not the intention.

  • dannep

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 10:58
    MarH wrote:
    JP låg mitt i det planerade förbudsområdet. Skånes Kitesurfklubb har under förra året varit i kontakt med länsstyrelsen och framfört våra önskemål kring Lundåkrabukten. Ett nytt möte är planerat så då får vi nog svar på frågor kring vad som gäller. Jag har inte sett någon karta på vad som ska beläggas med beträdnadsförbud men det som står i tidningen låter ju ändå possitivt.

    Bra jobbat… Hoppas på positivt svar från ls vid nästa möte!

    MVH

    Daniel

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 15:05

    Vore det inte bra om skånes kisurfarklubb satte upp en skylt med lite regler angående JP.

    Typ om det är tillåtet att parkera där nere, jag vet inte om vissa har specialtillstånd av bonde? eller köra för nära häckande fåglar lite längre norrut. Bättre att förekomma än att förkommas.

    Bara en IDÈ

    PS: Är det någon som vet vad som händer med skånes surfklubb, jag betalade in 50:- och fick en bekräftelse att det var betalt sedan har jag inte hört något mera. Skickas det ut någonra nyhets brev eller dyligt?

  • marh

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 18:38

    Hej,

    Skånes Kitesurfklubb kommer bli lite bättre på information under 2010. Håll ut lite till!

  • kitemaster

    Medlem
    11 februari, 2010 vid 23:10

    Precis som ni påpekar behöver vi förbättra informationen gentemot våra medlemmar.
    Vi arbetar aktivt gentemot Länsstyrelsen med en mängd frågor, varav de planerade naturreservaten i Lundåkrabukten är en. Björn Munkeby, Henric Halvorsen och undertecknad är med i arbetsgruppen.
    Problemet är att vi inte vill ge ut information och skapa falska förhoppningar innan beslut är fattade i frågorna. Detta kan naturligtvis upplevas som att vi tiger onödigt mycket. Det är också därför det har varit ont om arbetsrapporter på sistone. Vi ber om överseende med detta och jobbar på att hitta ett bra medium för information kring arbetet.

    Thorbjörn: Bra idé med skyltar, dock rör det sig lite i fråga om gränsdragning och sådant för tillfället varför vi avvaktar ett tag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inget badförbud i Lundåkrabukten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.