Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inspirerande wake/cablefilmer

  • Inspirerande wake/cablefilmer

    Publicerad av hengo på 1 augusti, 2008 vid 14:43

    OBS!!! det första alternativet cable/wakefilmer innefattar ENDAST wakefilmer!

    Jag hävdar som från början att wake/cablefilmer främst är en inspirationskälla för att främja kiteings utveckling och inte ett lättvindsalternativ, därför drog jag det över samma kam, vilket var fel.

    Hoppas min omröstning inte uppfattas som missvisande nu längre.



    Vill ni att vi som surfar på lite andra forum ska hålla kitesverige updaterade på inspirerande wakeboardfilmer för att utveckla kitesurfingen här? Eller anser ni att wakeboard ligger lika långt borta som skateboard och inte alls har någonting med kite att göra?

    ..mig personligen stör det iofs inte om man postar diverse feta brädsportsfilmsnuttar/bilder/blaha här men somliga gillar ordning och reda!

    känns småtöntigt att posta en omröstning men tycker det är synd att inte wakeklipp får ligga kvar för allmänheten!! (ingen läser “andra brädsporter”…..)

    kvabbso svarade 15 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • samhansson

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 14:53

    personligen tycker jag det är skitbra att allt annat postas på steffo, vare sig det är nyheter om nått html crack eller nått fet övrig, man lär sig alltid nått. Det gör att den enda sidan man behöver interneta på blir steffo.

  • patrikol

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 15:56

    @hengo 486358 wrote:

    Vill ni att vi som surfar på lite andra forum ska hålla kitesverige updaterade på inspirerande wakeboard och cablefilmer för att utveckla kitesurfingen här? Eller anser ni att wakeboard och cableåkning ligger lika långt borta som skateboard och inte alls har någonting med kite att göra?

    ..mig personligen stör det iofs inte om man postar diverse feta brädsportsfilmsnuttar/bilder/blaha här men somliga gillar ordning och reda!

    känns småtöntigt att posta en omröstning men tycker det är synd att inte wakeklipp får ligga kvar för allmänheten!! (ingen läser “andra brädsporter”…..)

    Bra det är så här det blir som bäst!

    Synd att det blev lite fel i frågan bara!

    Så här ser original frågan från Hengo ut.

    “Fortsätt posta feta cable/wakeklipp det är givande och inspirerande!
    Wake/cable har inget med kite att göra, sluta smitta ned konfen!

    Just detta uttalandet tycker jag är helt felaktigt och missvisande.
    “Wake/cable har inget med kite att göra, sluta smitta ned konfen!”

    Bör vara så här istället!

    Jag vill inte att Wakeboard skall finnas på kitekonfen det finns redan en plats på Steffo för andrabrädsporter eller så kan man gå in på Wakeboard forum istället

    Cabelpark filmer har aldrig och kommer aldrig att tas bort från kitekonfen eftersom det har en direkt kiterelation utan det som det handlar är wakeboard och inget annat tänk på det när ni röstar, Tänk även på att om vi skall ha wakeboard så skall vi ha skateboard för det gillar jag! Osv risken är att det blir för mycket icke kiterelaterat på kitekonfen.

  • patrikol

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 15:58

    @hengo 486358 wrote:

    Vill ni att vi som surfar på lite andra forum ska hålla kitesverige updaterade på inspirerande wakeboard och cablefilmer för att utveckla kitesurfingen här? Eller anser ni att wakeboard och cableåkning ligger lika långt borta som skateboard och inte alls har någonting med kite att göra?

    ..mig personligen stör det iofs inte om man postar diverse feta brädsportsfilmsnuttar/bilder/blaha här men somliga gillar ordning och reda!

    känns småtöntigt att posta en omröstning men tycker det är synd att inte wakeklipp får ligga kvar för allmänheten!! (ingen läser “andra brädsporter”…..)

    Nja det gäller ju inte din tråd eftersom den fick en permanent länk till sin sida på kitekonfen utan i ditt fall så handlar det bara om var klippet är placerat rent fysiskt inte att folk inte kan hitta det eftersom att det ju finns en permanent länk i kitekonfen.

  • patrikol

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 16:31

    @SamHansson 486364 wrote:

    personligen tycker jag det är skitbra att allt annat postas på steffo, vare sig det är nyheter om nått html crack eller nått fet övrig, man lär sig alltid nått. Det gör att den enda sidan man behöver interneta på blir steffo.

    Blanda nu inte ihop koddarna med morötterna!

    Steffo har redan platser för allt det du nämner och kan och skall finnas på Steffo.

    Frågan är om vi skall ha allt på Steffo i en och samma konf eller i olika konfer som vi har det nu.

  • hengo

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 17:25

    Så det är OK att posta cablefilmer om de körs på fel bräda(kitebräda med stroppar) Är det även OK att posta cablefilmer när de körs på rätt sätt? Med wakeboard och wakeboardbindningar, eller blir det då en för stor touch av wakeboard på det hela?

    tycker detta verkar konstigt…

  • hengo

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 17:29

    @patrikol 486379 wrote:

    Tänk även på att om vi skall ha wakeboard så skall vi ha skateboard för det gillar jag! Osv risken är att det blir för mycket icke kiterelaterat på kitekonfen.

    feta skateklipp skadar aldrig!
    MEN kite och wakeboard har en mer direkt relation till varandra, det kan du inte förneka. De flesta trick som görs på världstouren är EXAKT de samma som de på wakeboard, bara de att i cablepark/efter båt är dom oftas mycker mer finslipade och utförda med stil. Därav mitt frekventa postande av grym åkning, blir du inte imponerad av hur snyggt de gör grejorna i jämförelse med kitarna??!! Postar de bara eftersom jag blir inspirerad och tror många andra blir det också. Hade du varit i en period där du försökte slipa på waketricken (efter kite) tror jag att även du skulle finna sånna här klipp väldigt givande!

  • patrikol

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 17:41

    Ja vi är väl ganska överens nu tycker jag vi får se vad användarna tycker.

  • patrikol

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 17:45

    @hengo 486414 wrote:

    Så det är OK att posta cablefilmer om de körs på fel bräda(kitebräda med stroppar) Är det även OK att posta cablefilmer när de körs på rätt sätt? Med wakeboard och wakeboardbindningar, eller blir det då en för stor touch av wakeboard på det hela?

    tycker detta verkar konstigt…

    Ja som du utrycker det så tycker jag ockå att det låter märkligt.

    Wakeboard är en sport och Kiteboard är en annan sport.

    Kiteforum finns på nätet.

    Wakeboardforum finns på nätet.

    Nu lät det helt plötsligt inte lika konstigt längre.

    Allt handlar ju om hur man uttrycker det.

  • gh0st

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 17:59

    Jag personligen gillar när klipp från andra brädsporter postas här, men det får gärna vara riktigt feta saker.

  • patrikol

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 18:04

    @gh0st 486423 wrote:

    Jag personligen gillar när klipp från andra brädsporter postas här, men det får gärna vara riktigt feta saker.

    Bra att du skriver vad du tycker gör det hela mycket enklare skriv gärna vad ni tycker, tyvärr är frågorna utformade så att man nästan bara kan svara på ett sätt så det blir svårtolkat eftersom att det blir helt missvisande.

    Än en gång frågan är skall vi ha wakeboard i kitekonfen eller skall det ligga i Andrabrädsporter som nu?

    Oroa er inte för Cabelpark har aldrig varit på tal om att det inte skulle finnas i kitekonfen.

    Jag är den enda som röstat på det andra alternativet för det är ännu så länge, bara en som gjort det och det lär väl vara jag då! 😉

    Jag visst inte riktigt vad jag skulle klicka på för jag vill också ha feta cabel trick men tycker inte att wakeboard passar i kitekonfen och hur röstar man då på denna tråden?
    Jag tycker att cabel har med kite att göra men inte Wakeboard efter båt!

    Hur skall jag då rösta?

    Tyvärr blev frågorna felaktigt och lite missvisande utformade.

    Så skriv vad ni tycker så är det lätt att se vad vi vill ha i kitekonfen och vad vi inte vill ha i kitekonfen.

  • ninoh

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 18:06

    håller med, gillar att kolla på dom flesta brädsporter. många trick e ju faktiskt väldigt lika med kite o wakeboard, även om jag inte e på den nivån så jag kan göra dom så e d kul o kolla wakefilmer/klipp.. sen e d ju många som kör med wake-bindningar..och wake-/wake-inspirerade brädor..

  • patrikol

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 18:14

    @ninoh 486427 wrote:

    håller med, gillar att kolla på dom flesta brädsporter. många trick e ju faktiskt väldigt lika med kite o wakeboard, även om jag inte e på den nivån så jag kan göra dom så e d kul o kolla wakefilmer/klipp.. sen e d ju många som kör med wake-bindningar..och wake-/wake-inspirerade brädor..

    Bra Tack!

    Kom igen nu alla skriv vad ni tycker!

  • hengo

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 18:21

    Jo och kom ihåg att vi pratar om inspirerande wakefilmer för att influera erat kiteåkande. Vi pratar inte om ingående detaljdiskutioner om hur man enklast får ett bra svall från en båt, eller vilken linlängd som är bäst. Där är vi överens, sånna frågor hör hemma på ett wakeforum och inte här. Men det var det verkligen itne tal om nu. Åter igen, inspirerande filmklipp/bilder för att knuffa kite i rätt riktning/inspirera kiteare till att utveckla sin åkning

  • oharris

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 07:14

    Klart som man vill se wakefilmer, det är ju en del utav våran sport på samma sätt som att löpning är en del utav fotboll, innebandy, rugby osv osv… kanske en konstig jämförelse men visar bara att man inom massa sporter tar till sig från andra grenar för att maximera utvecklingen inom sin egen sport!

  • kvabbso

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 08:34
    gh0st;486423 wrote:
    Jag personligen gillar när klipp från andra brädsporter postas här, men det får gärna vara riktigt feta saker.

    Håller med till fullo men dom ska vara feta

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inspirerande wake/cablefilmer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.