Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Instruktör!

  • surfslusken

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 12:51

    @Joachim_Larsson 508094 wrote:

    http://www.ssf.se/system/Education/applicationform.asp?id=1027

    flera instruktörer ger flera seglare…..

    //Joachim

    O fler seglare ger fler idioter både på vattnet och på konfen, o de klara vi oss MKT bra utan!

  • carl-r

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 13:01

    Skulle det inte passa dig slusken att guida oerfarna kvinnor in i surfarvärlden?

  • joachim_larsson

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 13:28

    @surfslusken 508118 wrote:

    O fler seglare ger fler idioter både på vattnet och på konfen, o de klara vi oss MKT bra utan!

    Du har ju faktiskt rätt inga mera sluskar……

    skojade, tycker faltiskt det är kul att du är här och tjatar på oss alla andra..var vore forumet utan slusken?

    Men va f:n ta dig till Motala och bli instruktör, du kanske kan starta en egen skola bara för brudar som vill segla i vågor…..

    //Joachim
    http://www.konanordic.com

  • surfslusken

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 13:49

    @Joachim_Larsson 508123 wrote:

    Du har ju faktiskt rätt inga mera sluskar……

    skojade, tycker faltiskt det är kul att du är här och tjatar på oss alla andra..var vore forumet utan slusken?

    Men va f:n ta dig till Motala och bli instruktör, du kanske kan starta en egen skola bara för brudar som vill segla i vågor…..

    //Joachim
    http://www.konanordic.com

    Kan tänka mej att kexen i Motala håller ungefär samma standard som vågseglingen där gör. (Har ja fel så vill ja se bildbevis på motsatasen, men inga bilder på vågor!) Så är de även här i Varberg så ja tror ja stannar!
    Men tack för erbjudandet.

  • ola_p

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 14:06

    Jag kommer osökt att tänka på Masses inlägg “en liten sport”(?) varje gång sånt här kommer upp.

    Fast om det tillkommer konaseglare spelar nog inte så stor roll egentligen, då de snarare håller till med seglingsklubbarna och seglar bana.

  • surfslusken

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 14:12

    @Carl R 508119 wrote:

    Skulle det inte passa dig slusken att guida oerfarna kvinnor in i surfarvärlden?

    Skulle passa mej ännu bättre om erfarna kvinnor guidade mej in i en värld ja inte ens visste existera!

  • joachim_larsson

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 14:14

    @Ola_P 508133 wrote:

    Jag kommer osökt att tänka på Masses inlägg “en liten sport”(?) varje gång sånt här kommer upp.

    Fast om det tillkommer konaseglare spelar nog inte så stor roll egentligen, då de snarare håller till med seglingsklubbarna och seglar bana.

    Ola,

    Varför ska du hela tiden komma in Kona, jag har inte sagt ett ord om detta, vi gör ju faktiskt något bra för sporten eller?

    lite sur på dig….men bara lite..går nog över….

    //Joachim

  • oscar

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 14:14

    Konaseglarna kommer ju så fort dom börjar plana snegla mot dom coola killarna och tjejerna som bränner av framåtloopar mitt framför dem. Dom kommer då byta till mindre brädor och börja konkurrera om vågorna. Så slusken är helt rätt ute…. hahaha

  • joachim_larsson

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 14:18

    @Oscar 508139 wrote:

    Konaseglarna kommer ju så fort dom börjar plana snegla mot dom coola killarna och tjejerna som bränner av framåtloopar mitt framför dem. Dom kommer då byta till mindre brädor och börja konkurrera om vågorna. Så slusken är helt rätt ute…. hahaha

    Vill bara informera om att våra juniorer seglar också småbrädor, så ni får nog se upp innom några år är mitt tips, kanske medelåldern går ner lite bland vågseglarna….

    Skämt åt sådan, min dotter seglar nu småbräda obehindrat, du kanske kommer ihåg Kajsa som seglade från Patrik i lätt vind vi får se hur länge det dröjer innan hon gör lopen. Hon är med i landslaget i trampolin, kan ju vara bra grund eller vad tror du…

    Och de coola killlarna seglar på långa brädor…..men vi skulle ju inte prata om långden mera….det är vår yta som avgör…..

    //Joachim

  • oscar

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 16:28

    Tummen upp!

  • ian

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 16:58

    @surfslusken 508118 wrote:

    O fler seglare ger fler idioter både på vattnet och på konfen, o de klara vi oss MKT bra utan!

    håller med. förstår inte varför folk (som inte säljer prylar) rycks med och ska tycka att det är så jävla kul när det blir fler vindsurfare.

  • ola_p

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 17:59

    @Joachim_Larsson 508138 wrote:

    Ola,

    Varför ska du hela tiden komma in Kona, jag har inte sagt ett ord om detta, vi gör ju faktiskt något bra för sporten eller?

    lite sur på dig….men bara lite..går nog över….

    //Joachim

    ssf + du som skriver (och du som står som kontaktperson på ssf), då gjorde jag antagandet att det var kona som gällde.

    Bra för sporten? Jag vet inte jag, leta rätt på masses betraktelse (tror den ligger i favoriter forumet). Den är rätt läsvärd.

    Varför du är sur på mig undrar jag också, för att jag gissade att det gällde kona?

  • pure

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 18:16

    Jag tycker det är hur bra som helst att Joachim_Larsson är så driven att fixa kurser av komersiella men säkert en hel del personliga skäl. Det kan inte annat än gynna vindsurfingen.

    Det spelar ju inte så stor roll om personen börjar segla kona eller nått annat för det är ju ändå en vindsurfare (oavsett förbund) och det är ju bra för sporten.

  • carl-r

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 18:19

    Jag har funderat lite och tycker att det är bra om fler blir surfare (även om det blir trängre på parkeringen) eftersom surfare är så trevliga människor. Det skulle ju betyda i slutändan att människor överlag i sverige blir trevligare.

  • simpa

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 18:22

    @Carl R 508208 wrote:

    Jag har funderat lite och tycker att det är bra om fler blir surfare (även om det blir trängre på parkeringen) eftersom surfare är så trevliga människor. Det skulle ju betyda i slutändan att människor överlag i sverige blir trevligare.

    Eller så går vi ihop och kör ut resterande folk ur landet, då behöver vi inte slåss om parkeringar, tillstånd, naturreservat etc. Allt vi behöver är lite folk från Rosengård och liknande förorter (som vi gör oss av med efteråt).

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Instruktör!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.