Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ishøj Strand

  • Ishøj Strand

    Publicerad av fredrik-no1 på 14 april, 2004 vid 07:59

    Är det någon som har kört där eller vet något om det? Ska tydligen vara ett bra ställe utanför CPH. Eftersom man ändå kör förbi på väg hem från jobbet varje dag så kanske det är värt att testa?

    /Freddan

    sportentusiast svarade 20 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 april, 2004 vid 09:08

    Har bara badat där men vad jag kommer ihåg var det rätt så långgrunt. Jävligt mycket badare där under högsäsong men andra tider borde det ju vara hur bra som helst. Kan inte komma ihåg att det var vare sig vindsurfare eller kitare där när jag var där ifjol sommar.

    /Robert

  • fredrik-no1

    Medlem
    29 april, 2004 vid 09:07

    Jag fick äntligen testat Ishöj Strand igår efter jobbet. Det blåste öst och som förväntat var det en klockren riktning i Danmark. Vågorna liknande dem som brukar vara vid Parkvägen, kanske lite större. Ishöj har en väldigt bred och lång strand som man kan ligga och köra längs och är perfekt att launcha från. Ganska mycket folk som kör där också. Igår blåste det 7-10 m/s och vi var ca 15 stycken kajtare på vattnet vid 18-tiden.

    Det tar 40 minuter att köra från Rörsjöstaden i Malmö, dessvärre finns det en kostsam bro man måste passera på vägen. Meeeeeeeeen, om man har en brobizz eller vill testa ett schysst spot i ostliga vindar så är det helt klart värt det.

    /Freddan

  • patrikol

    Medlem
    29 april, 2004 vid 11:03

    Låter kanon vi är några stycken som snackat om en torsdag-söndag grej med grillning och lite samkväm på kvällarna det blåser ju nästan alltid där över på danska sidan. Så passa på och njut för oss alla. smile.gif

  • sportentusiast

    Medlem
    29 april, 2004 vid 14:55

    Ja visst är det ett bra ställe!!! Speciellt för att vara så nära K-hamn. Körde där några dagar i somras (tillbringade 1 månad i Danmark på olika ställen).

    Ang sommarsolare & badare, så är det inte ngt större problem. Kitarna håller till på ena sidan och där får man vara ifred. Jag körde i Juli och mitt på dagen (kryllade av badgäster).

    Ha´t

    Bengt-Erik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ishøj Strand

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.