• Publicerad av anonym-anvandare på 22 april, 2004 vid 16:29

    Lite info om stället vore trevligt, vet absolut inget, är det kanske något för familjen, den enda av fyra som windsurfar och är intreserad av att dra dit under jullovet. skälv seglar jag bara platvatten. Priser och sånt

    skulle det kanske funka under höstlovet det ligger i bästa säsongen vad jag sätt, hur mycket skulle det gå på om man stanade där i två veckor med egna grejor respektive uthyrda, allt av intresse

    mvh micke

    basse svarade 20 år sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • localzero

    Medlem
    23 april, 2004 vid 21:36

    Jericoacoara,
    Var där 1988. Bedövande vackert ställe. Har dock förändrats enormt sedan dess. Lite turistfälla nu, men fortfarande en stor (natur-)upplevelse. Ligger väldigt off, ser du.
    Åkte själv båt dit. Fanns ingen väg! Nu overlandsbuss, typ.
    Plattvatten el sidvind & småvågor. Uthyrning finns. Gott om pensionat & dyl.
    Undvik helst jul & januari (semestertider i Brasil = dyrt).
    Se vidare Lonely Planet Brazil å här på sajten.
    Flyg till Fortaleza enklast. Se t.ex http://www.tucantour.dk
    Cumbuco närmre Fortaleza också poppis.
    Se http://www.windsurfbrazil.com för mer info om Jeri m.fl.
    Välkommen att mejla jangunnar60@hotmail.com
    Har varit i Brasilien 7 ggr sedan 1980. Testade vågsurfing senast (2000).
    Boa sorte!
    /Jan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 april, 2004 vid 09:45

    har kollat lite på hemsidor men undrar hur stor byn är.
    var inne på den här sidan http://www.clubedosventos.com/
    Låter ganska intresant men jag kan inte få någon uppfatning om hur stort stället är.

    mvh micke

  • basse

    Medlem
    26 april, 2004 vid 06:11

    Tja…
    var där i november 1½ vecka. Stan är inte stor man går lätt över allt och det skönaste av allt är att det inte finns någon beläggning på gatorna… bara sand. Det finns häller ingen belysning så när det är fullmåne är det inga problem att hitta. I dec blir prisena det dubbla för boende. Innan det kan man bo riktigt billigt.. det är bara att pruta gärnet. Vi hade inget bokat när vi åkte de 5-6 timmarna buss från Fortaleza men det var inga problem när vi kom fram…. blev praktiskt taget dragna ut till ett ställe. Skit fint med utsikt över viken och solnedgången. Hängmatta på balongen och sedan klarade man sig riktigt bra. Planera att stanna länge än du tror!!! smile.gif det hade vi gjort om det inte varit sista stället vi kom till på våran resa. Boka utrustning iförväg annars nog det mesta uthyrt. clubedosventos är bäst men de var tydligen lite snikna och dubbelbokade mycket. Tag med tunna surfhandskar för värmen, saltet och sanden, som det är mycket av, sliter handflator som inget annat jag varit med om. Jag körde 5.0 i en vecka, men på eftermiddagen gäller nog 4.7 eller mindre om man är lättare.

    Hör av dig om det är nått mera… tror tom jag har ett kort till killen som äger stälelt vi bodde på. Kanske skall nämna att det var billigt att bo där. Man kan bo på dyrare ställen och få pool å sånt som kanske kan vara bra om man har barn med sig.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 april, 2004 vid 06:55

    Jag undrar lite om hur mycket mat kostar där, typ en midag och hur mycket du betalade för boendet, finns det alltid plats dä eller är det säkrare att boka i förskott man vill ju gärna inte komma dit och det finns inga lägenheter kvar

    Det andra är flyget, hur billigt kan man komma undan med, finns det några chartrar dit, det billigaste jag har hittat är för 8000 spänn lite dyrt eller helt normalt?

    mvh micke

  • basse

    Medlem
    28 april, 2004 vid 09:20

    Vi flög till Rio och sedan hem från Fortaleza och pejjade väl 7500 inkl övernattning i Lissabon. 8000 låter dyrt. Men det kan du spara in där….. Vi bodde i ett rum med toa och dusch. Varmvatten genom en värmare som sitter uppe på duschen…. skumt men det fungerar.. hade fläkt…. tror inte man behöver AC för det blåser rakt genom de där husen iaf. Har inte riktig koll men har för mig att vi pejjade 30 real per natt för 2 pers med spartansk frulle. Mat får du för 4-5 real utan dryck om du står ut (ris, kött, bönor och sallad på samma fat, rätt OK men tråkigt i längden). Annars kommer man väl undan med en 20 real per pers utan problem för en varmrätt. Skitgoda pizzor nere på den lite smalare gatan nära stranden.

    Undrar om man inte kan åka med fritidsresor till Fortaleza. sedan är det bara att hoppa på busen från rodoviarian. Bussen tar 6 timmar och stannar på ett ställe som är överbefolkat av sockergalna getingar, så kolla innan du dricker ur läskburken där.

    Fler frågor??

    Ja just det… under lågsäsong, innan dec, lönar det sig att pruta på boendet. i dec är det nog väldigt svårt att komma under 60-70 real för 2 pers. Vill man bo bättre så finns det gott om dyra ställen också. Men mest prisvärt är väl Cajpijinjan, som den stavas efter 3st, som går loss på allt mellan 4 och 8 real. I höstas var real’en 3 sek ungefär.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.