Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kajakhållare till surfbräda, funkar det?

  • Kajakhållare till surfbräda, funkar det?

    Publicerad av mikaels på 18 april, 2015 vid 12:01

    Det börjar bli trångt på biltaket. Jag tänkte skaffa en surfbox som rymmer allt, men den var för hög för mitt garage, så istället skaffade jag en äldre takbox som på vintern rymmer längdskidor, och på sommaren segel och bom, men inte mast (den är 215 cm).
    Dock blir det lite trångt bredvid den för brädan (det går, men känns inte helt stabilt att brädan sticker ut på sidan), så jag funderade på kajakhållare som gör att brädan står lite på sniskan i en hållare, funkar en sån för en bräda, eller bara för en smalare och djupare kajak?
    Typ denna: http://www.carparts.se/hem/157-kajakhallare-thule-hull-a-port-835-1.html
    Någon som har erfareneheter, eller andra tips?

    mikaels svarade 8 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • ramrob

    Medlem
    18 april, 2015 vid 12:11

    Tror mer på 874 och låt den sticka ut på sidan. Finns längre rör till räcket oxo.

  • mikaels

    Medlem
    18 april, 2015 vid 12:41

    Nja, bilen är en Fiat Freemont, den har egna lasthållare som hör till takräcket. De sticker inte ut på sidan. Förvisso skulle man kunna använda Thules vanliga fyrkantrör (som jag råkar ha sen tidigare), men helst inte.

  • mikaels

    Medlem
    31 juli, 2015 vid 13:56

    Jag gjorde slag i saken och köpte Thules kajakhållare, passar utmärkt bredvid boxen, så nu trivs de tillsammans på taket.
    Jag kommer ju inte in i garaget, inte ens utan brädan, så kajakhållaren sätter jag på när jag kört ut bilen, gäller bara att komma ihåg att ta av den innan jag kör in. Kanske skulle köpt den dyrare modellen, som är fällbar …

    Kan rekommendera lösningen om ni har ont om plats.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kajakhållare till surfbräda, funkar det?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.