Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kan bara säga att det var hyfsat tryck idag på….

  • Kan bara säga att det var hyfsat tryck idag på….

    Publicerad av stellan på 20 augusti, 2005 vid 16:42

    …Klagshamn. Körde i 6-9 m/s i två timmar. helt ok. Hur var det på Parkis?

    kaiser svarade 18 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • luuddee

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 16:57

    riktigt gött va fdet först lagom tryck i 15.. sen ganska överrigad me den.. jämn o fiin vind..

  • annas

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 20:05

    haha, ska vi ha krig om var det var bäst?
    I vilket fall, imorgon ser det ut att bli för mkt nord för klagshamn, men borde bli bris någonstans om vädret håller i sig. Tippen skulle ju ha varit så jävla gött alla dom här dagarna. O-NO, grymt med lite sol o bris där. Faaan ta ornitologerna.
    Falsterbo skulle kunna bli fint om vinden räcker till och badarna går o lägger sig. Någon som kommer att vara på näset som man kan ringa för vindrapport?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 20:36

    Svar till:


    haha, ska vi ha krig om var det var bäst?
    I vilket fall, imorgon ser det ut att bli för mkt nord för klagshamn, men borde bli bris någonstans om vädret håller i sig. Tippen skulle ju ha varit så jävla gött alla dom här dagarna. O-NO, grymt med lite sol o bris där. Faaan ta ornitologerna.
    Falsterbo skulle kunna bli fint om vinden räcker till och badarna går o lägger sig. Någon som kommer att vara på näset som man kan ringa för vindrapport?

    [/ QUOTE ]
    Skulle aldrig brytt mig om dom där fjönt ornitologerna om jag bådde i skåne… frihet är till för alla inte bara för dom och deras intresse, dålig karma över dom där alltså frown.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 20:47

    Jag vill också bo i “valfritt ställe på västkusten”

    Stockholm suger frown.gif

    (vindmässigt då)

  • micken

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 21:06

    Svar till:


    Jag vill också bo i “valfritt ställe på västkusten”

    Stockholm suger frown.gif

    (vindmässigt då)

    [/ QUOTE ]

    Vellinge Kommun, dit Näset tillhör, har följande “signatur”…
    “Här är friheten större!”
    http://www.vellinge.se/templates/Page.aspx?id=5365

    Vad sägs om att kollektivt utnyttja den friheten och ta tillbaka det vi förlorat. 20 kitare på Tippen, så får TV4 stå och filma alla måsar vi skrämmer iväg…

    /Micke

  • annas

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 21:31

    Ja det är klart vi ska ordna en demonstration/strejk! Lätt! Vi bestämmer bara en dag och drar dit så många kitare som möjligt, helst så många så dom får svårt att sätta böter på allihop smile.gif Absolut! När?

  • sidpiraya

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 23:05

    ha ha gött jag älskar att göra tvärt imot regler

  • skejtar_henke

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 23:37

    Jag är på. Stora banderoller och grejor. Uppror mot övermakten.

  • piloten

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 23:45

    Jag finns i Höllviken/Falsterbo/Skanör (beslutsamhetsångest) från 12:00 och framåt imorgon (21/8)
    Blir fokus på sol och bad men utrustningen ligger som alltid redo i bilen cool.gif
    Ring om ni vill ha rapport 0736-560379

  • kaiser

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 07:32

    Vi får nog låta ärendet ha sin gång först. Fick brev i veckan att vi hade möjlighet att komplettera vår överklagan tom september ut.

    Blir det inget begränsat kiteområde som vi föreslagit vid tippen är det effektivaste nog att dra dit en jävla massa kitare och media och belysa problemet.
    Har en massa kritik mot myndigheterna hur felaktigt man skött ärendet, så vi lär knappast göra bort oss om vi genom för en aktion.

    Vi har ju minst sagt bevis genom d filmer vi skickat in där vi kitar mindre än 100 m från en jävla massa fåglar av en rad olika arter.

  • walle

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 07:55

    Svar till:


    Ja det är klart vi ska ordna en demonstration/strejk! Lätt! Vi bestämmer bara en dag och drar dit så många kitare som möjligt, helst så många så dom får svårt att sätta böter på allihop smile.gif Absolut! När?

    [/ QUOTE ]
    om ni vill ha hjälp uppifrån småland/östergötland så fyller jag bilen med 7st kiteare och kommer ner…

  • annas

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 07:56

    ok, Kaiser, du säger till när det är dax för uppror. We’ll wait sålänge, men gött som fan ska de bli grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 08:02

    Svar till:


    Vi får nog låta ärendet ha sin gång först. Fick brev i veckan att vi hade möjlighet att komplettera vår överklagan tom september ut.

    Blir det inget begränsat kiteområde som vi föreslagit vid tippen är det effektivaste nog att dra dit en jävla massa kitare och media och belysa problemet.
    Har en massa kritik mot myndigheterna hur felaktigt man skött ärendet, så vi lär knappast göra bort oss om vi genom för en aktion.

    Vi har ju minst sagt bevis genom d filmer vi skickat in där vi kitar mindre än 100 m från en jävla massa fåglar av en rad olika arter.

    [/ QUOTE ]

    Är inte risken att när ni förlorat i överklagan så lär det inte gå att göra något åt det hela… beslutet ligger fast lixom.. det har man hört mer än en gång om innan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 08:58

    1 kap. Miljöbalkens mål och tillämpningsområde

    1 § Bestämmelserna i denna balk syftar till att främja en hållbar utveckling som innebär att nuvarande och kommande generationer tillförsäkras en hälsosam och god miljö. En sådan utveckling bygger på insikten att naturen har ett skyddsvärde och att människans rätt att förändra och bruka naturen är förenad med ett ansvar för att förvalta naturen väl.
    Miljöbalken skall tillämpas så att
    1. människors hälsa och miljön skyddas mot skador och olägenheter oavsett om dessa orsakas av föroreningar eller annan påverkan,
    2. värdefulla natur- och kulturmiljöer skyddas och vårdas,
    3. den biologiska mångfalden bevaras,
    4. mark, vatten och fysisk miljö i övrigt används så att en från ekologisk, social, kulturell och samhällsekonomisk synpunkt långsiktigt god hushållning tryggas, och
    5. återanvändning och återvinning liksom annan hushållning med material, råvaror och energi främjas så att ett kretslopp uppnås.

    Där ser man, hur många av er källsorterar kiten när den är gamal? Annars tyckker jag kitesurfing funkar bra med övriga saker.

  • luuddee

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 14:08

    hmm var en nybörjare igår som drog rakt in bland badgäster på parkvägen. . där blidde ett jävla liv på dem o de skulle minsann förbjudas bla bla bla. . sen berätta jag allt om förbuden mm.. då fick han lite förståelse.,. men han kunde fan inte fatta hur de kunde förbjuda åkning på tippen sommartid.. så att alla e på stranden med alla badgäster. . han skulle ringa länstyrelsen o prata med dem…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kan bara säga att det var hyfsat tryck idag på….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.