Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan det vara sant? Lillis imorgon em?

  • calle_b

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 20:09

    Jag ligger på nivån “medel” till “mycket medel” i behovet. Det är ju så satans kallt!!!!
    Blir det något, blir det nog Örsten ändå… Lågt vattenstånd kanske är bra för stället, vad vet jag:)
    Jag spanade på ett Skellefteå-spot som verkar lovande på N-SO, optimal vindriktning kanske NO??? Det är en bit, men bara namnet “Sandviken” gör mig “mycket” eller “fantastiskt” laddad inför en längre tur framöver. Kolla länk:
    http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=5%3B21.25184%3B64.76434%3Bs%3B21.16732%3B64.79462%3B21.33636%3B64.73406%3B880%3B595%3B0%3B1&mapcomp=%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B0%3B0%3B%3B%3B%3B0&what=map_adr (blev ju kort…)

  • frerok

    Medlem
    14 maj, 2009 vid 08:12

    Sandviken ligger ute på Kågnäset och Skellefteåsurfarna har ett spot där utanför. “Bullerbotten” är en 1,2m grynna av berghällar och sten som funkar på N-NO förhållanden. Namnet Sandviken är lite vilseledande då det är ruggigt mycket stora stenar i vattnet och på stranden, kanske det är sandbotten – vad vet jag? Vi från Luleå har aldrig seglat där men vi var dit en gång och spanade när det blåste från NO och det var brutala vågbryt. Jag skickar en länk till Skellefteåsurfarnas sajt och där kan du läsa om bl.a Bullerbotten.
    http://www.educ.umu.se/~leifmark/surfing/storhamn.htm
    Jag vet inte varför dom rekomenderar att kryssa flera kilometer för att komma dit, istället för att gå i vid Sandviken? Sandviken är iofs mestadels privat område men det borde gå att lösa i-och ur stigning från vattnet..
    Lägger med en bild från norra udden av Sandviken i riktning mot klipphällarna i söder..
    Vi har istället kört vid Storhamn på NO och revet ger riktigt bra vågor, bifogar två bilder..
    /Fredrik

  • u-lilja

    Medlem
    14 maj, 2009 vid 16:00

    Om ni ändå är på väg upp till Skeå så borden ni åka ut till Bjuröklubb och ta en titt. Det är inte mycket som är i vägen om man vill till Ryssland, bara lilla Finland, annars verkar det vara raka rör vid NO. Där finns även fina spots vid sydligt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan det vara sant? Lillis imorgon em?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.