Senaste nytt Forums Vågsurfing Kan man surfa i lomma (skåne, västkusten)

  • Kan man surfa i lomma (skåne, västkusten)

    Publicerad av surferhecke på 21 juli, 2008 vid 12:32

    Hejsan jag ska ta en kurs i vågsurfing och vill säkert fortsätta med det.
    Men då kommer ett litet problem att jag bor i skåne och där är inte specielt stora vågor hur ska jag göra.
    Jag har ingen bil eller nått som jag kan komma runt på med min bräda så ja jag vill ha HJÄLP!!!!!!:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

    nisse_surf svarade 15 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ola_p

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 14:10

    Mata inte trollet.

  • soulsurfer

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 11:03

    Har sett vågsurfare i Lomma som försökt men tror inte de lyckades plocka någon våg,
    vågorna där är ganska långsamma och små kanske högst 70cm.
    Men vill man bara ha armgympa och paddla och guppa i vågor så funkar det väl.
    Vågorna bygger ju inte så långt från danmark.
    Måste nog vara bättre att åka någon annan stans,
    i österlen surfas det och vid mölle vid bjärehalvöns ända.
    Men har man extremt stor bräda och det blåser mycket så skall man ju aldrig säga aldrig,
    de surfare jag såg hade rätt små brädor.

  • nisse_surf

    Medlem
    12 oktober, 2008 vid 07:49

    yes du på väst kuste not good kanske dålig o få tips o råd av en 12 åring men hoppas det duger för dej. På västkusten när det e stilla i vattnet kommer knappt böljer in när det väl e våger kan de bli stora som fan men det e mäst när det blåser och så testa ostkusten mkt mättre oftast våger där jag hyar varit där många gånger hoppas de kunde bli så stora som mina älskade barrel våger(L) men aja de duger iallafall men ba så du vet här i sverige kan det bli jääääävulska undervattenströmmar så åk heldre till kanarieöarna det e billigare än att åka till sthlm LOL

  • nisse_surf

    Medlem
    12 oktober, 2008 vid 07:50

    jag har en bästa kompis som bor i lomma vi åker skimmboard där istället har bvadat där mnga gånger men inget surfställe alls så de kan du ju nästan glömma åk till haväng elr ngt

  • nisse_surf

    Medlem
    12 oktober, 2008 vid 07:52

    jo ups läste ditt inlägg asso skåne kan det visst bli stooooora vågor om du kan färdas ngn stans i skåne så mostkusten som jag nämde innan som tlex simrishamn,åhus,haväng,y ngsjö mm meninte väst kusten plzzz

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Kan man surfa i lomma (skåne, västkusten)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.