Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos, ett skönt ställe

  • silversurfarn

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 12:39

    @simpa89 404508 wrote:

    inga thailändskor??

    Väx upp!

    Hur som helst, det där “Luv Spot” på västra sidan ön, blir det några vågor där eller är det bara plattvatten där med? Skulle ju va trevligt om den här vindsäkra platsen som är så bra i övrigt har vågor också. Har vart där två gånger och surfat samtliga dagar bägge gångerna, utom de dagar jag helt enkelt inte orkade pga trasiga händer.

  • memark

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 16:52

    Min fråga var faktiskt seriös, iom att jag ska åka till Karpathos om en dryg vecka. Vilka ställen är värda att besöka?

  • simpa

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 15:18

    @Silversurfarn 405324 wrote:

    Väx upp!

    Hur som helst, det där “Luv Spot” …

    Sarkasm.. borde du också förstå.

  • eldgris

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 17:22
    memark;405397 wrote:
    Min fråga var faktiskt seriös, iom att jag ska åka till Karpathos om en dryg vecka. Vilka ställen är värda att besöka?

    Testa Orea och fiskerestaurangen (enda som har färsk octopussy) brevid längst bort i hamnen i Pigadia. Även Mike’s har ok mat.

    Kör runt ön, det är sevärt, och ät i Finiki eller Lefkos.

    Besök någon av stränderna längs östkusten norr om Pigadia.

    Disco var jag aldrig på, men man tar buss dit från Pigadia som går en gång per timme. En norrman på hotellet som varit där sa att det var 400 pers och bra ös.

    Kolla också Club Mistrals tips:
    Our insider tips:

    • Enjoy a good dinner and the sunset in the rustic “Under the Tree” beach taverna on the western coast of Karpathos
    • A hike through the unspoilt, rocky landscape on the highest mountain of the island, Kali Limni
    • A stroll through the maze of small alleys of the picturesque village of Mescochori
    • Bathing at secluded, solitary beaches on windless days
    • Dinner in a typical, authentic kafenion in Menetes
    • Delicious Greek starters in the “Orea Karpathos” harbour taverna
  • memark

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 08:07

    Tack för det!

  • gnutten

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 11:16

    Resturangen i Chickenbay har också god mat. Kanske inte så att man “måste” åka dit bara för det, men gott och trevligt.

    Vi var också på resturang Orea, det var mycket bra. Jag provade mågot som hette i stil med makaroni. Ska vara grekiskt, har dock inte sett det på så många andra ställen. Pasta-aktivt fast i mer klumpform och skirat smör till. Aningen speciellt, men jag tyckte det var gott. Svårt att rekomendera, jag gissar att många inte gillar det… Men är man lite vågad så! 🙂

    Hänger man ute vid hotellen nära surfingen (runt flygplatsen), så är det disho på Mistral centret för alla under måndagkvällar. På onsdagar är det grillning i chickenbay och all you can eat.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos, ett skönt ställe

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.