Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos – vilket center?

  • Karpathos – vilket center?

    Publicerad av bigblue på 9 januari, 2008 vid 18:00

    Jag har förstått att det har varit flera gäng nere och njutit av blåshålet Karpathos. Har själv bokat resa sista veckan i juni och skulle vilja ha lite input när det gäller val av center – Mistral eller Chris Schill?

    klang svarade 16 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • svenne

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 23:15

    Jag skulle köra på Chris igen, utan tvekan.

  • pakke

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 00:02

    har provat båda!
    åkte själv o hade skit roligt me personalen från båda centren
    gött folk o kan bli bra fest!
    (ska du hyra hade jag nog tagit mistral)

  • bigblue

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 11:22

    Pakke, vad är det med Mistral centret som gör att du skulle rekommendera dem? Bättre grejer, läget etc.

  • surfen

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 14:35

    Har varit hos båda och kollat, valde Chris, och skulle göra det igen. Ordning och reda massor av brädor och segel. Bra service!

  • bigblue

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 14:43

    Kul att höra. Chris har ju tidigare år fått kritik för att grejerna varit lite risiga med slitna bommar och gamla brädor.

  • pakke

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 19:59

    när jag va på chriss centret hade dom sletna grejer men 2007 va dom nog bättre..
    samma segel på båda centren
    tycker att de va ett riktigt gutt gäng som jobbade på mistral i år, men dom byts ju ut varje år..
    mistal centret i gunbay e nice o shysst käk… plus att andrew kan ge dig rätt bra tipps1

  • svenne

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 20:10

    Jag tror att Chris har lite sämre prylar i lagunen, men förra året var det sprillans utrustning vid Devils. Jag tror ändå att det är jämnt upp vilket man åker till, i slutänden sitter alla på samma pub ändå. 🙂

    Undrar om de där grabbarna fick fart på det gamla Happy-surfcentret (ligger mellan Devils och Mistral), när jag var nere i våras hade deras första kunder kommit och all utrustning låg i Athens hamn. Kul…

  • bigblue

    Medlem
    13 januari, 2008 vid 13:41

    Jag är rätt sugen på att testa Mistrals 2008 grejer. Enda som talar emot för min del är att det inte verkar gå att boka en bräda. Vill inte riskera att pråma omkring på en 140 liters bräda i 14 m/s bara för att alla andra är upptagna.

  • pakke

    Medlem
    22 januari, 2008 vid 17:47

    @Bigblue 438301 wrote:

    Jag är rätt sugen på att testa Mistrals 2008 grejer. Enda som talar emot för min del är att det inte verkar gå att boka en bräda. Vill inte riskera att pråma omkring på en 140 liters bräda i 14 m/s bara för att alla andra är upptagna.

    tror inte de ska vara problem dom har ju ett gäng..
    killarna bredvid har fått sina hifly grejer dom e ju skönast på ön (killarna alltså) jävulskt slappa om man nu vill köra på hifly… jag har inte provat deras grejer funderar på att köra hos dom i sommar men jag har ju med mig egna grejer.. så ska bara köra förvaring hos dom.

  • klang

    Medlem
    28 januari, 2008 vid 21:36

    @Svenne 438213 wrote:

    Jag tror att Chris har lite sämre prylar i lagunen, men förra året var det sprillans utrustning vid Devils. Jag tror ändå att det är jämnt upp vilket man åker till, i slutänden sitter alla på samma pub ändå. 🙂

    Undrar om de där grabbarna fick fart på det gamla Happy-surfcentret (ligger mellan Devils och Mistral), när jag var nere i våras hade deras första kunder kommit och all utrustning låg i Athens hamn. Kul…

    Tror att Happy Centret packade ihop för gott i juni förra året.

  • bigblue

    Medlem
    28 januari, 2008 vid 21:45

    Kollade just med Club Mistral och det var inga problem att boka. Det blir nog en Syncro Style 84 för min del. Har hört mycket gott om dem men aldrig testat. Intressant är att den brädan är klassad för 5.4-3.5 av Mistral själva. Men Windsurf som testade den i oktober 2007 rekommenderar 6.0-4.2.

  • bigblue

    Medlem
    28 januari, 2008 vid 21:52

    Ni som kört där tidigare. Vad hade ni med er för storlek på bräda/vad hyrde ni? Statistiskt sett pendlar den mellan 10-14 under denna period och då tycker jag att en Syncro Style 84 borde ligga i rätt härad. Men jag tar gärna emot tips.

  • klang

    Medlem
    28 januari, 2008 vid 22:11

    Bild på alla tre vikarna..

    Flygplatsen syns i bakgrunden.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos – vilket center?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.