• lars_k

    Medlem
    11 april, 2006 vid 09:04

    Det finns ju “vissa” som har egenintresse av att smutskasta Keppler och “nätköp-i-tyskland-fenomenet” i allmänhet… 🙁

  • dodgecurve

    Medlem
    11 april, 2006 vid 10:01

    Skrev tidigare i tråden att jag handlat av keppler nyss. Dagen efter jag hade lagt beställningen och han hade lovat att prylarna fanns på lager så ringde han och ursäktade sig för att han hade lovat fel; en bom och ett segel fanns ej utan var slut. Sedan drog han upp alla alternativ till de prylar som ej fanns och sa att “även om vissa alternativ är lite dyrare så kör vi samma pris, det var ju mitt fel som lovade”.

    Det tycker jag är service.

  • niclase

    Medlem
    11 april, 2006 vid 10:51
    Oregistrerad wrote:
    Tjena!

    Hade jag kunnat prata Tyska så hade jag absolut ringt! Vi brukar ha en hyggligt bra mail kommunication! så jag mailade ett lättförståligt mail till honom. Bara att vänta och se nu!

    Hoppas att allt löser sig för dig! berätta gärna mer om hur det går för dig!

    (i såna här lägen ångrar man att an spelade biljard istället för läsa Tyska!)

    I tisdags förra veckan fick jag min bräda från Sport-Roth i Tyskland. Den var då trasig och jag ringde upp honom och berättade detta. (finns inlägg ovan)

    Idag dvs 1v. senare fick jag en ny bräda av honom som dessutom var hel.

    DET kallar jag service!!!

    http://www.sport-roth.de för den som är intresserad (och nej jag har ingen provis för nya kunder från honom… 😉 )

    //Niclas

  • ducks

    Medlem
    11 april, 2006 vid 11:21

    Har följt denna tråd med fasa då jag för 10 dagar sedan la min första order hos Keppler. En RRD FSW 110 05 + boardbag. Fick brädan + boardbag idag, inga dings eller nått. Allt i superskick…Skulle jag köpt brädan+boardbag i sverige så hade jag fått betala 2 500 – 3 000 SEK mer och då är inte frakten inkluderad… LÄNGE LEVE TYSKLAND!!

  • Oregistrerad

    Gäst
    11 april, 2006 vid 11:23
    Jakob_S wrote:
    Alltså nu får det väl räcka ?
    2 oregade ska väl inte få smutskasta såhär inne på konfen..

    Finns massor med seriösa individer har som alla har possitiva erfatenheter av keppler.

    Visst han kan strula till det ibland och glömma skicka nått..(som för mig..med mig glömde han boardbagen när jag köpte en bräda – Jag påpekade detta och kan svarade”ok, will send” eller nått sånt. Sen hadde jag den på 4-5 dagar..
    Naturligtvis betalade keppler den extra frakten)

    Oregistrerad 1… Jag tror inte att du beskriver händelsen korrekt..Jag är helt övertygad om att det föreligger ett missförstånd. Keppler skulle nämligen ALDRIG “blåsa” någon på det sätt som du beskriver..!

    Vad köpte du för bräda och vad betalade du ?
    Lägg gärna upp printscreen på de mail från växlingen med keppler som du har kvar..

    Oregistrerad 2. har du handlat av keppler ?

    Jag har inte handlat på Keppler, för jag gillar inte strul.
    Det jag menar med mitt inlägg är att om man betalar ett billigt pris så kan man inte klaga allt för mkt på strul som uppkommer. Men betalar man ett högre pris så tycker jag man kan börja klaga.
    Vad tror folk att det skall få när de beställer från Galne Gunnar i tyskland?

  • hstrom

    Medlem
    11 april, 2006 vid 11:59

    Jag tycker att du är ute och cyklar…. Har man kommit överens om saker så är det det som gäller. Spelar ingen roll hur mkt eller lite man betalat!!

    Sen diskusionen om att handla av svenska handlare eller på nätet håller jag mig utanför….

  • lars_k

    Medlem
    11 april, 2006 vid 12:39

    Man har rätt att ställa lika höga krav oavsett var man handlar. Keppler har säkert inte lägre ambitioner än andra handlare och han har ju hållt på i flera år och krängt brädor över hela Europa. Dessutom finns det flera andra tyska handlare som håller samma prisnivå. Har själv handlat av 4-5 st olika och aldrig haft något strul. Men det är klart att nån kund av hundra kan få fel grejor och fraktskador. Den risken får man väl alltid räkna med om man handlar över nätet. Men det går ju att rätta till även om det kan bli en del strul.

  • Oregistrerad

    Gäst
    11 april, 2006 vid 13:27
    Lars_K wrote:
    Man har rätt att ställa lika höga krav oavsett var man handlar. Keppler har säkert inte lägre ambitioner än andra handlare och han har ju hållt på i flera år och krängt brädor över hela Europa. Dessutom finns det flera andra tyska handlare som håller samma prisnivå. Har själv handlat av 4-5 st olika och aldrig haft något strul. Men det är klart att nån kund av hundra kan få fel grejor och fraktskador. Den risken får man väl alltid räkna med om man handlar över nätet. Men det går ju att rätta till även om det kan bli en del strul.

    Klart att du har rätt att ställa höga krav, men det är inte alltid ett lågpris alternativ möter dina krav.

  • poppo

    Medlem
    11 april, 2006 vid 13:29

    Jag säger som jag brukar i frågan: Handla lokalt om ni vill slippa strul och ha våra enstaka surfshopar kvar. Har själv handlat prylar i svenska butiker sedan 1988 och aldrig blivit besviken. Men var och en gör ju som den själv vill…

  • oscar

    Medlem
    11 april, 2006 vid 13:41

    Bara för att man handlar i Sverige betyder inte det att man slipper strul. Har gott om exempel….

    Keppler går ju inte att jämföra med Galne Gunnar. Galen Gunnar säljer lågprisprylar dvs sämre kvalitet. Hos Keppler får man ju samma prylar som här i Sverige fast till ett betydligt lägre pris. En jP är en JP….

    Jag skulle gärna stödja svenska butiker om de hade lägre priser och det är upp till de svenska butikerna att förhandla fram bättre priser hos sina leverantörer.

    Vore prisskillnaden bara 10 % som det ju skliljer i momssats mellan Tyskland och Sverige så vore det ju inget snack men priserna i Tyskland är bättre än så.

    Har man inte handlat av Keppler ska man inte heller kasta skit på honom!

    Jag vill återigen lyfta frågan om att plocka bort anonyma inlägg….

  • lars_k

    Medlem
    11 april, 2006 vid 14:04
    poppo wrote:
    Jag säger som jag brukar i frågan: Handla lokalt om ni vill slippa strul och ha våra enstaka surfshopar kvar. Har själv handlat prylar i svenska butiker sedan 1988 och aldrig blivit besviken. Men var och en gör ju som den själv vill…

    Skiljer det bara 500 kr handlar jag självklart av en svensk handlare. Men diff på 1000 kr…1500 kr…2000 kr…för en bräda? Var går gränsen? Upp till var och en hur mycket man vill stödja. Att momsnivån är olika är ju helt åt skogen vilket drabbar svenska handlarna, men det förklarar ju inte hela prisdifferensen. Fri konkurrens är alltid bra.

  • nordgren

    Medlem
    11 april, 2006 vid 14:23

    Ja det är tvåkigt med de, oftast anonyma, som bara vill smustkasta keppler.
    När jag handlat därifrån har det gått väldigt smidigt och bra. Billigt snabbt och utan besvär.

    Fraktskador kan lika gärna uppkomma i sverige och är inte Kepplers fel, och de fall jag hört om har det klarats upp väldigt smidigt.

    Sen att det ska vara mindre strul från svenska affärer kan jag inte hålla med om, har fått vänta på försenade prylar i sverige betydligt längre, även fast don “är skickade” enligt försäljarna. Det enda mer struliga med Keppler är väll att man får ta det på engelska eller tyska, men vilken behärskar inte något av de språken??

    “Nöjd Kepplerköpare”

  • adde

    Medlem
    11 april, 2006 vid 14:26

    Just nu verkar det vara så att många inte klarar att gå in via http://www.surfzone.se istf. http://www.steffo.nu och således inte kan logga in. Vi har haft en uppgång på anonyma inlägg sen torsdags…

    Men som jag sagt tidigare. Det är nog snart läge att plocka bort möjligheten att posta anonymt.

    /adde

    Senaste nytt

  • Oregistrerad

    Gäst
    11 april, 2006 vid 14:27

    Jag kastar inte skit på någon! Jag tänker trots misstaget forts handla hos Keppler(för jag har inget val..ska jag köpa nya saker..så får det bli förra årets modell och från vår gemensamma surfhandlare Keppler)

    Men jag har väl all rätt i världen att uttala mig om att jag besviken för att han missförstått vår affär! Jag såg till att vara mer än extra nogrann ang priset och vad som ingick..tror alla som handlar gärna mailar en extra gång och dubbel kollar allt. Jag har mailat honom de mailen han mailade mig osv(dessvärre inte alla…)
    (självklart så gjorde jag en tabbe att radera några stycken mail eftersom allt känndes och verkade okej) jag betalade 799e inkl frakt för en 05 bräda..
    i mailet jag skrev innan jag betalde…så var jag extra saklig! frågade vad som ingick bräda ,frakt,fena,stroppar och BOARDBAG!!! yes! var svaret tbx
    sen frågade jag både några ggr innan o några ggr efter vad för boardbag som ingick…(märke,tjock osv) hur skulle ni lösa en sån situation?
    jag har mailat och varit trevlig saklig…Vad mer kan man göra?

    att få vara anonym eller inte? bra fråga…! Kastar man skit och inte ens handlat och haft kontakt med vederbörande.(så tycker jag det är illa!)
    skulle det ändra på saken! om folk som ful gnällde inte skrev anonymt på någotvis? jag bara undrar! jag kastar inte en promille skit! detta är hur saken ligger till. Nu har jag skrivit ett antal ggr att keppler är okej att handla från!
    Men jag behöver ju inte sitta här och vara överlycklig! För jag får nu köpa en board bag ju…Vilket jag absolut inte hade räknat med! så ett stort grattis till er som fick boardbag när ni kom överens om det. Nån måste få köpa sin bag! oturligt nog blev det jag tydligen!(inte 100% än!! jag väntar på svar på mina mail jag skickade igår)

  • adde

    Medlem
    11 april, 2006 vid 14:41

    Men vi skulle gärna se att du registrerade dig, på så sätt kan läsarna enklare hålla koll på vem som skrivit vad i trådarna (i denna tråd är det ju mer än en anonym).

    /adde

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.