• Publicerad av hakman på 18 augusti, 2008 vid 10:17

    Jag måste köpa nya Gaastra-segel och master, och eftersom allt kostar skjortan här i Sverige så verkar enda alternativet vara tysken, som har markant lägre priser.

    Ni som har beställt grejer därifrån; hur går det? Blir det bra, eller är herr Keppler svår att deala med? Fixar han frakten snabbt (under 2 veckor)?

    Kan tänka mig att frakten går på runt 1000 svenska, för ett pack med 2 segel och en mast. Eller?

    Håkman

    bicless svarade 15 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • u-lilja

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 10:24

    Jag fick bättre pris än vad som stod på web när jag mailade och frågade om priser. Fick fri frakt för 1 segel och 1mast. Det tog 2 veckor för mig. Min uppfattning är att banköverföringen är det som tar längst tid.

  • woodleaflay

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 10:27

    @Hak 491634 wrote:

    Jag måste köpa nya Gaastra-segel och master, och eftersom allt kostar skjortan här i Sverige så verkar enda alternativet vara tysken, som har markant lägre priser.

    Ni som har beställt grejer därifrån; hur går det? Blir det bra, eller är herr Keppler svår att deala med? Fixar han frakten snabbt (under 2 veckor)?

    Kan tänka mig att frakten går på runt 1000 svenska, för ett pack med 2 segel och en mast. Eller?

    Håkman

    Sök på konfen. De flesta verkar ha bra omdömen om honom. Jag har handlat en gång. Snabbt enkelt. Jag skötte all kontakt på mail. Han är kass på engelska men verkar pålitlig. Det går att få paketpriser.

    /Per

  • oscar

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 10:37

    Jag har oftast fått fraktfritt eller inbakat i det redan låga priset. Men nu verkar prisskillnaden blivit mindre. Köper man lite grejer lokalt så går det alltid att pruta.

  • hakman

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 15:19

    Rätt seg på mailsvar är han i alla fall… Hoppas att det ni säger stämmer, för priserna är rätt gött låga redan som det är nu.

  • simpa

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 18:11

    Vet inte vad du ska ha för något men surfspot.se säljer väl en del Gaastra för en billig peng?

  • ufo

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 20:09

    Inte i närheten av Kepplers priser..

    Det kan ta lite tid innan han svarar på mailen, misstänker att han låter en tolk översätta dom för han är inget vidare på engelska…

    Angående frakten fick jag följande svar när jag frågade:
    “see what you like .. and come back– we will make also a perfect and low shipping-..- we must see how big is the pack to make you a good price for all including the wonderfull shipping job.”

  • hakman

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 21:43

    2 Manics och en 100% rdm direkt till skitviken för 10 lax, yeah yeah go Germany!

  • lillhagen

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 07:20
    Hak;491861 wrote:
    2 Manics och en 100% rdm direkt till skitviken för 10 lax, yeah yeah go Germany!

    Fan va nice Hak! Vilka storlekar?

  • hakman

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 16:02

    fourseven fivethree all in pink dude! Trashade 5.3an i söndags, så det känndes som att det är dags att ladda på med lite nya vapen inför en brutal höstsäsong.

  • johan_m

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 16:38

    Är du säker på att det är så billigt att beställa från keppler alla gånger.

    Funderade på samma sak men när jag kollade priser i sverige kom jag fram till att:

    ca 3000kr styck kostar gasstra 08or på skidsport enligt hemsidan, och en mast kan ju inte kosta mycket mer än 4000kr, och det blir ju oxå 10’000kr.

    Så denna gång är jag rädd att det är billigare att köpa från sverige.
    Annars är keppler ofta billig har jag fått för mig, men just detta paket du pratade om tyckte jag inte låter så billigt.

  • hakman

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 18:08

    Nepp, min plan är vattentät. Skidsport har inte Manic, bara Poison, plus att de garanterat inte har alla färger eller storlekar. Det finns inte heller några Gaastra-master där, eller på Surfers.

    Kanske ta reda på hur läget ligger innan du konstaterar nästa gång elle?

  • danneman

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 20:01

    keppler kör ju andra sortering men det visste du väl Hak..

  • bicless

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 22:44

    Ville endå slå ett slag för svenska butiker. Om nått går sönder kan man bli tvungen skicka till tyskland och det kostar massa dineros för en privatperson. (posten har numera ockeravgifter på utlandsfrakt)

    Blir prisskillnaden för stor kan man ju förstå men är den minimal så borde de svenska ligga före med tanke på alla våra konsumentlagar och annat skoj. I en svensk web butik har man exempelvis alltid 14 dagars öppet köp enligt lag. Inte så pjåkigt. 3 års reklamationsrätt e inte helt fel det heller.

    Jag är ju själv med och driver svensk butik http://www.surfspot.se
    Hittar du en intressant vara i tyskland för ett lägre pris än det vi har så lovar vi försöka matcha.

    Mvh

    Bicless

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.