Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots kita i brazil vilken stl ??

  • kita i brazil vilken stl ??

    Publicerad av martinski på 6 december, 2006 vid 19:36

    åker en månad i januari till nordöstra brasilien typ fortaleza runt där.
    vilken stl på draken (bowkite) e lämpligast ,väger 75 pannor!!

    jan_banan svarade 17 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jan_banan

    Medlem
    7 december, 2006 vid 14:01

    Tja!

    Ingen aning om storlek jag heller men har ingen bow att tänka på utan det blir C för mig. Kommer att vara i Rio januari och februari och träna men kommer nog att vara grymt sugen på att sticka iväg och kitea ett par svängar. Vore kul att haka på lite svenska och åka lite!

    //Henke

  • surfmanj

    Medlem
    7 december, 2006 vid 14:34

    Var i Brasilien Jericoacoara i Nov/dec föra året, blåser jävligt mycket, dock vindsurfar jag men säg att vinden ligger mellan 12-18m/s hoppas de kan hjälpa dig lite,

    Best,

  • tuben

    Medlem
    10 december, 2006 vid 14:26

    @Jan_Banan 353257 wrote:

    Tja!

    Ingen aning om storlek jag heller men har ingen bow att tänka på utan det blir C för mig. Kommer att vara i Rio januari och februari och träna men kommer nog att vara grymt sugen på att sticka iväg och kitea ett par svängar. Vore kul att haka på lite svenska och åka lite!

    //Henke

    vad ska du träna där. BJJ?

  • jan_banan

    Medlem
    27 december, 2006 vid 14:07

    Jepp, Ska träna BJJ i två månader för Marcelo Yogui. Förhoppningsvis håller kroppen för lite kite oxå men man brukar bli rätt sliten 🙂

  • tuben

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 20:56

    Jo tack. Lite sliten….:) Har precis börjat(halmstad bjj). Grymmt kul.

    Vad kostar sånna äventyr och hur funkar det? Fixar de boende till dig eller?

  • jan_banan

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 10:04

    Ja, vad kostar det?

    Förutom all rehab man måste ägna sig åt efteråt :-), så betalar jag drygt 7000 för flyget. Jag känner en tränare där nere (marcelo yogui) som jag ska träna hos. Han har hjälpt till att fixa en lägenhet åt oss och jag räknar med att betala ungefär 2000 per månad. Förutom det så betalar man ju lite för att träna där och sen givetvis mat. Skulle gissa att allt landar på ungefär 15000 för 1.5 månad men då blir det ju lite resor där nere oxå.

    Boendet är väl det som kan variera mest i pris och då är det ju bra att ha lite kontakter och folk att dela en lägenhet med.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots kita i brazil vilken stl ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.