Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita på Madeira

  • Kita på Madeira

    Publicerad av ursuspolaris på 20 juli, 2012 vid 10:31

    Är det någon som vet något om Kiting på Madeira? Ska dit med familjen så det finns ingen plats att dra med min egen utrustning men jag skulle vilja hyra där, är det någon som vet var man kan göra detta? Dessutom; är det någon som vet några bra (långgrunt, bra rigg möjligheter, inga badare, inte för mycket vågor) spots?

    mickemoose svarade 11 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nolcap

    Medlem
    20 juli, 2012 vid 19:51

    Klart det måste finnas, sök på Google. Ta med egen kite om det går. Att hyra är alltid krångligt och dyrt.
    /CC

  • ursuspolaris

    Medlem
    21 juli, 2012 vid 20:22

    Google, vad är det? Är det gott? Skämt och sidor, har försökt Google men bara hittat places som hyr ut eindsurfing utrustning. Och eftersom jag åker med familjen och detvska med 500 000 djävla PetShops (om du inte vet varvet är;lucky bastard) så får inte min egen kite med, än mindre brädan 🙁 är dock van att åka på olika typer av utrustning så jag tror nog att jag reder mig bara jag hittar något att hyra…

  • mickemoose

    Medlem
    21 juli, 2012 vid 20:43
    Ursuspolaris;693704 wrote:
    Google, vad är det? Är det gott? Skämt och sidor, har försökt Google men bara hittat places som hyr ut eindsurfing utrustning. Och eftersom jag åker med familjen och detvska med 500 000 djävla PetShops (om du inte vet varvet är;lucky bastard) så får inte min egen kite med, än mindre brädan 🙁 är dock van att åka på olika typer av utrustning så jag tror nog att jag reder mig bara jag hittar något att hyra…

    Hej, jag seglade för några år sen från danmark till afrika med en dansk familj(som senare blev kidnappade i somalia, men räddade förra höstan)

    Vi stannade vid madeira faktist. Det finns en ö nordöst om madeira som heter porto santo. där kan man kitesurfa..men det är säkert 5-10 mil dit. ( går bra förbindelser med båtar dock om jag inte minns fel)
    stora Katamaraner(med segel) 🙂 häftigt!

    Men på madeira finns det inte mkt space..Vi hängde mest vid Funchal beach och det några windsurfare där…men inga kitesurfare(och det förstår jag) inte optimalt ställe för kitesurfing.
    .inte många bra stränder tyvvär.
    En hel del regn, men å andra sidan vacker natur tack vare regnet.
    höga berg (över 2000 meter, liknar lite svensk klimat där uppe)

    Är du erfaren så ta med kiten, annars tror jag inte det är en bra ide. Inte mkt rigg yta eller långgrunt. Men som sagt, porto santo borde funka rätt bra, mkt fina stränder där 🙂 men kolla upp innan du åker. ring dit eller google mer 🙂

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita på Madeira

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.