Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite för El Yaque, Venesuela?

  • hbgkitare

    Medlem
    28 november, 2010 vid 07:15

    Coche är givet som både boende och kiteställe! Visst är det frånlandsvind på kitebeachen på Coche men det går bra att köra på andra sidan (100m) av udden, långgrunt och inget folk!

  • roland

    Medlem
    28 november, 2010 vid 09:23

    Glöm inte att ta en härlig lunch när du e på coche…..Verkligen bra mat!!

  • pepa

    Medlem
    28 november, 2010 vid 14:14

    Glöm inte att bo i San Pedro när du är på Coche, så du slipper alla andra kiteturister.

  • imported_munken

    Medlem
    28 november, 2010 vid 19:51

    Shit vad softa o skysta alla är. Jag tar till mig alla tips och råd. Tummen upp för alla.
    Resa bokaden den 6 dec, så en vecka kvar bara, så nu är det dags att köpa kite 🙂

  • hbgkitare

    Medlem
    29 november, 2010 vid 11:05
    Munken wrote:
    Shit vad softa o skysta alla är. Jag tar till mig alla tips och råd. Tummen upp för alla.
    Resa bokaden den 6 dec, så en vecka kvar bara, så nu är det dags att köpa kite 🙂

    Bokade du boende på Coche nu? Annars lär du ångra det när du är där!

  • imported_munken

    Medlem
    29 november, 2010 vid 12:00

    Försökte…. Frugan ska ju med oxå och hon tyckte inte att Coche var lika coolt 🙂
    Svårt att säga emot då hon har jobbat som guide på Margarita.

    Men vi kom överens om att boka hotell där några dagar när vi väl är framme. Förstår att det går att åka båt men den tar ca 45 min.

  • hbgkitare

    Medlem
    29 november, 2010 vid 13:20

    I El Yaque finns absolut inget att göra eller att äta. Till och med min fru som inte kitar ångrar att vi inte bodde på Coche med all inclusive!
    Taxibåtarna är svindyra och du får stressa för att hinna med sista turen hem vid 16.30 typ!

    Något ni måste göra är att boka en 2-dagars tripp till regnskogen och Angel falls (Orinoco/Canaima) på fastlandet, värt varenda öre!

  • imported_munken

    Medlem
    3 december, 2010 vid 08:07

    Gjorde som så många andra brukar göra. Övertygade tjejen om att Kite is the shit så det blev extra Kite.

    Låg ju en Kite butik precis där jag bodde, Kitekraft på Kungsholmsstrand 181. Grymt skyst och trevlig personal så där fick tjejen köpa en Ozone C4 9kvm. Hoppas hon blir nöjd 🙂

    Fick även tag i en beggad 12a och en 15 kvm av en kompis vän. Alla är så sjukt hjälpsamma. Stort tack. På måndag åker jag till Venezuela, lovar att tänkta på er 😉

  • pepa

    Medlem
    3 december, 2010 vid 10:21
    Hbgkitare;640890 wrote:
    I El Yaque finns absolut inget att göra eller att äta. Till och med min fru som inte kitar ångrar att vi inte bodde på Coche med all inclusive!
    Taxibåtarna är svindyra och du får stressa för att hinna med sista turen hem vid 16.30 typ!

    Något ni måste göra är att boka en 2-dagars tripp till regnskogen och Angel falls (Orinoco/Canaima) på fastlandet, värt varenda öre!

    Whäääät vad snacker du om? Finns bra mycket större utbud i El Yaque i matväg, och all inclusive-maten på Coche är känd från tv här i Sverige för att orsaka riktigt elaka magsjukdomar, parasiter och crap. Inte bara från tv iofs, känner ett par stycken som inte blev helt okej i kistan på nästan ett år. Har bott på Coche i tre månader och i El Yaque ca fyra. Ska man ha nån variation i matväg på Coche och lite liv utanför kajtingen så måste man nästan bo i fiskebyn San Pedro. Har man company med som inte är kajtsugen är El Yaque bra mycket bättre att bo i. Man kan alltid åka in till Porlamar och käka lite eller kolla in marknaden, kanske dra till lyxgallerian och kolla bio för en tjuga. Kajtmässigt är Coche bättre då det blir ganska byigt och choppigt i El Yaque. Det går alltid att kajta till Coche om man är ett par stycken eller bara ta båten över för dagen, inte dyrt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite för El Yaque, Venesuela?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.