Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KITE FÖRBUD I SÖDRA SVERIGE

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2004 vid 13:55

    -1*-1=1

  • kaiser

    Medlem
    1 oktober, 2004 vid 15:04

    Dom tomma plasthylsorna e troligtvis plasförladdningen till hagelpatronerna. Om du skjuter bly på skjutbanan ska du nog vara glad att ingen sett det…jaja skit samma så länge ingen fått kiten sönderskjuten.

    vad som oroar mig om man läser runt lite vad våra naturvänner skriver så verkar påståendena vara ganska överdrivna. Har iofs inte kitat så länge, men har någon sett 1000-tals fåglar fly? eller 1500 ruggande knölsvanar fly springandes på vattnet? Om så nu skett, vilket borde ha gjort eftersom det krävs en gansla livlig fantasi för ett sånt påstående så hör det väl inte till vanligheterna?

  • micken

    Medlem
    1 oktober, 2004 vid 15:57

    Finns det någon karta på nätet som visar var naturskyddsområdena ligger och vilka tider som gäller? Vi ska naturligtvis respektera dessa. Är det måhända överträdelser av dessa gränser som är orsaken till ornitologernas reaktioner?

  • bempa

    Medlem
    1 oktober, 2004 vid 17:58

    Svar till:


    förbudet på haga är inget förbud från länsstyrelsen utan bara från öwc (såvitt jag vet).

    [/ QUOTE ]

    Det stämmer nog. “Med hänsyn till kommunen och naturreservatet råder TOTALT kiteförbud från Sandbergen och norrut etc etc.” Utfärdat av ÖWC mao. Alltså begår jag inget brott om jag vill köra plattvatten strax norr om Haga (norr om ÖWC) då det blåser nord. Men av hänsyn till andra kijtare så ska jag ge f-n i det eftersom det garanterat kommer att resultera i tjafs.

  • luuddee

    Medlem
    1 oktober, 2004 vid 20:11

    möjligtvis några i somras som nästan körde uppe på måkläppen trots tillsägelser… mad.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2004 vid 10:00

    Okey. Nu har det här stötts och blötts ordentligt i forumet. Det bör därför finnas många goda argument att sammanställa ett brev som ska gå till länsstyrelsen.

    Ska det hända något mer konkret av detta så bör också följande hända:
    1) Nån måste bli ansvarig, en klubb eller dyl.
    2) En grupp borde arbeta med det här problemet som representerar kitarna i sverige.
    3) En protestlista borde skickas runt.
    4) Gör som de gjorde på ÖWC, dvs gå ihop med lokalbefolkning etc. tala om dem goda sidorna med kite och att ett förbud mot kite också kan innebära ett förbud mot båtliv etc. (borde intressera dem)

    Men vem? Vem orkar´? Knappast troligt att vi reder det här va….

  • teda

    Medlem
    2 oktober, 2004 vid 12:01

    Svar till:


    när blev två fel ett rätt?

    [/ QUOTE ]
    -2=-2
    4-6=1-3
    4-6+9/4=1-3+9/4
    (2-3/2)^2=(1-3/2)^2
    2-3/2=1-3/2
    2=1 smirk.gif

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KITE FÖRBUD I SÖDRA SVERIGE

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.