Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite i Barcelona

  • Kite i Barcelona

    Publicerad av kite_johanna på 14 mars, 2008 vid 18:07

    Hej!

    Bor och pluggar i Barcelona nu i vår och nu äntligen har surfarna börjat hitta till stranden. Har alla grejer men är fortfarande ganska nybörjare och skulle gärna ha nån att köra med till en början, känner ännu inga av de spanska surfarna… Nån som befinner sig i barca så hör av er om ni ska ut och köra!

    tel: +34 659221708

    svinet svarade 16 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • svinet

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 16:17

    @kite_Johanna 451890 wrote:

    Hej!

    Bor och pluggar i Barcelona nu i vår och nu äntligen har surfarna börjat hitta till stranden. Har alla grejer men är fortfarande ganska nybörjare och skulle gärna ha nån att köra med till en början, känner ännu inga av de spanska surfarna… Nån som befinner sig i barca så hör av er om ni ska ut och köra!

    tel: +34 659221708

    Hur ligger det till med vinden? Blåser det varje dag? Vi är ett gäng som funderar på att dra ner över påsk.
    /Martin

  • perrapops

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 17:17

    Blåste nästan varje dag när jag var4 där för två veckor sen::)

  • svinet

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 17:57

    @Perrapops 452039 wrote:

    Blåste nästan varje dag när jag var4 där för två veckor sen::)

    Aha! Vad är det för spot som gäller? Har du ngn spotkarta?

  • jonaish

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 18:14

    Har en av pensionärerna gått vilse med sin rollator, när han skulle hem till ålderdomshemmet???

    Va glad jag blir när han försöker impa på oss småpojkar, med sina kunskaper 😉

    (eftersom det bara är småpojkar som kajtar, som man sen kan impa på)

    Det är därför vi har massa vindsurfare här!! Perrapops

  • kite_johanna

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 18:54

    Jag har ingen spotkarta men de kör här i barceloneta (stranden mitt i barcelona centrum) och det blåser rätt bra. I castelldefels finns en skola och ett surfcenter men enligt dem blåser det inte tillräckligt för att börja med kurser ännu, dock kanske det blåser då och då…

    ligger ca 25 min med tåg norr om barcelona…

    hör av er om ni kommer ner!

  • perrapops

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 19:10

    Precis som Johanna säger så är barceloneta faktiskt riktigt bra ibland! Jämn stark vind och ibland byggs det upp rejäla vågsätt! Har vågsurfat, men aldrig vindsurfat, skulle vindsurfa när jag var där, men till min förvåning så var uthyrningen stängd!
    Annars är castdelldefels riktigt riktigt bra! Ser helt galet ut ibland för att det är så mycket kiteare och vsurfare.

    Du kan även bege dig norrut några timmar där ska det tydligen vara riktigt bra!

  • davo

    Medlem
    16 mars, 2008 vid 14:31

    Platja de Castelldefeles är the shit. Grymt bra för kite, fin point söderom.
    Ett par stycken strök med för ett antal år sedan då de flög in bland husen, så ta det lite lugnt. Grym strand för övrigt, Barceloneta är inte i närheten med sin steniga strand, dock promenadavstånd. men ta tåget till Castelldefeles!

  • svinet

    Medlem
    16 mars, 2008 vid 20:56

    @Davo 452137 wrote:

    Platja de Castelldefeles är the shit. Grymt bra för kite, fin point söderom.
    Ett par stycken strök med för ett antal år sedan då de flög in bland husen, så ta det lite lugnt. Grym strand för övrigt, Barceloneta är inte i närheten med sin steniga strand, dock promenadavstånd. men ta tåget till Castelldefeles!

    tack för alla svar. Är lite på is nu då vi även funderar på snowkite

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite i Barcelona

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.