Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite i Kroatien

  • Kite i Kroatien

    Publicerad av peterx på 23 juni, 2013 vid 20:29

    Vi tänkte ta husvagnen och bege oss till Kroatien i sommar. Tanken är att kita så mycket det bara går. Tyvärr har jag svårt att hitta några bra spots som uppfyller familjens önskemål med att vara långrunt för barnen (11 & 14 år) ska känna sig trygga i sin surf. Är det någon som har något bra ställe att rekomendera?

    //Peter

    luthor svarade 10 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • ninoh

    Medlem
    24 juni, 2013 vid 10:54

    Vart i kroatien tänkte ni åka? Jag har bara varit runt split och ön hvar, det mesta är små stenstränder och vassa klippor, känns väldigt meckigt om man skulle köra där. Dessutom mycket badare överallt. Har hört att det ska finnas ett ställe (bol) på ön brac som är en liten strandremsa som går att launcha ifrån, men det ska bara grymt crowded på sommaren och blir djupt snabbt.

  • peterx

    Medlem
    25 juni, 2013 vid 07:12

    Vi tänkte åka till Brac/Bol men jag har fått samma uppfattning som du vad det gäller förutsättningarna där. Vet du ifall det finns andra ställen i norra medelhavet som uppfyller våra behov?

  • luthor

    Medlem
    25 juni, 2013 vid 09:32

    Jag va med familjen i Grado, norra Italien inte allt för långt från gränsen till Kroatien, förra sommaren. Vi campade precis på kitebeachen. Jag va bara där i tre dagar. Två av dessa blåste det. Det är stora ytor långgrunt och lätt att hitta plattvatten kring sandbankar. Baksidan är att vattnet inte känns så där väldigt inbjudande att bada i. Det blir ju så där grumligt som det ofta är på bra kitespots. Det där är lite av ett problem när man reser med familjen har jag märkt…
    Samhället Grado är däremot väldigt fint och värt ett besök.
    Vi bilade ner och stannade till vid Achensee, en vacker alpsjö i Österrike. Där funkar det att kajta mer eller mindre varje em/kväll.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite i Kroatien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.