Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite i Rio?

  • Kite i Rio?

    Publicerad av ipelle på 7 juni, 2012 vid 13:18

    Tjenare!

    Jag ska flytta till Rio de Janeiro i Juli och undrar om det är någon som vet något om kite-förhållandena i Rio under Juli-December? Har förstått att det egentligen är nord-öst kusten man borde befinna sig på för den bästa kitingen i Brasilien…

    / Pelle

    ipelle svarade 11 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • virena

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 22:02

    I Rio kitar de mycket i Barra de Tijuca. Det finns även nån gigantsik lagun nån timme från Rio. Har själv aldrig kitat där men den skall vara sjysst. Barra kan bjuda på bra vågor har jag hört, när jag var där var det bara superchoppigt. Om du skall dit på jobb får du förhandla om att de betalar flygresor till Fortaleza på helgerna så att du kan komma till Cumbuco och kita med oss:)

  • ipelle

    Medlem
    10 juni, 2012 vid 20:03

    Coolt! Barra de Tijuca har jag hört talas om, men lagunen måste även den kollas upp noggrant. Ska dit och plugga i Rio, men om inte annat får man väll SMS-låna sig till en resa till Fortaleza. 😉 Det vill jag uppleva innan jag lämnar brasilien. Kan man kita Januari ut i både Rio och Cumbuco?

    Tusen tack för infon! =)

  • bjoli

    Medlem
    12 juni, 2012 vid 12:17

    Du kanske tänker på Cabo Frio, norr om Rio? Finns med som 4:e bästa kitespoten i världen här: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mwu_hzQ6LeM. Cabo Frio på 1.30. Verkar riktigt nice!

  • ipelle

    Medlem
    14 juni, 2012 vid 20:55

    Tack för tipset, det måste jag verkligen kolla in! =)

  • fr3style

    Medlem
    25 juli, 2012 vid 02:27

    Jag bor I rio!

    Rio
    Från o med Slutet på Okt till mitten av Mars blåser det 4 utav 7 dagar om det e ett bra vind år 🙂

    Lagunen utanför rio 2 timmar.
    Här e flat water och något otroligt bra ställe om man e sugen på handle pass o unhooked.
    Den har vind så som Rio och mars till ok kan det hända då o då att det blåser på grymt bra.

    Norra braz e i stor sätt Juni till Sept vart ända dag! 🙂

    adda mig på face om du vill www facebook com / 4dase

    David
    EPIC KITES BRAZIL

  • ipelle

    Medlem
    31 augusti, 2012 vid 18:24

    Hej.

    Ursäkta sent svar, har inte kikat på forumet på ett tag! Sjysst, vad gör du i Rio?

    Har hunnit prova att surfa i Barra ett par gånger, men inte tagit mig till Araruama än. Är dock sjukt sugen på att åka dit! Du råkar inte ha något tips på vart man kan hyra bil billigt?

    Coolt, jag har gillat din sida på facebook. Vad är 4Dase för något? En kiteskola?

    /Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite i Rio?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.