Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KIte och bom

  • KIte och bom

    Publicerad av smaskens på 28 mars, 2014 vid 07:56

    Hej,
    Någon som har koll på hur bra/dåligt det fungerar att kombinera kitar och bommar.
    Jag tänkte främst hur det skulle vara att kombinera
    Cabrinha switchblade kite -07/-08 modell
    med Slingshot bom -12/ -14.
    Allt är för 4 linors system, men SB -07/-08 hade inte IDS bom då och Slingshot bommen har flaggsystem på ena frontlinan.

    smaskens svarade 10 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mackansson

    Medlem
    2 april, 2014 vid 07:10

    Det går fint så länge längdförhållandet mellan linorna är samma på båda bommarna. Tror i princip alla tillverkare kört med lika långa linor ett tag nu.

    Jag har iaf kört med min Slingshot 2011 på min Switchblade 2008 (el 2009) utan problem.

  • smaskens

    Medlem
    2 april, 2014 vid 13:27

    @Mackansson 722151 wrote:

    Det går fint så länge längdförhållandet mellan linorna är samma på båda bommarna. Tror i princip alla tillverkare kört med lika långa linor ett tag nu.

    Jag har iaf kört med min Slingshot 2011 på min Switchblade 2008 (el 2009) utan problem.

    Tack, Låter bra,
    Mina kitarna är inte IDS (07/08) så har du provat att lösa ut CSS på slingshot baren? Vad hände? Det kan ju bara låta bli också om det är knas.
    jag kollade runt i forumen. Det verkar som att om man jämför och har lika långa linor med bommen fullt skotad och sen slaglängden på bommen är lik eller större så går det bra.

  • mackansson

    Medlem
    3 april, 2014 vid 06:11

    Jag har nog bara dragit safetyn ett par gånger i den kombinationen, men då har det fungerat som jag tänkt mig. Kiten tappade kraften och ramlade ner 🙂 Enkelt att återställa och launcha igen.

  • smaskens

    Medlem
    9 april, 2014 vid 12:53

    Hej,

    ser man på en youtube från gossarna på andra sidan atlanten som förklarar och tipsar.
    http://youtu.be/3wutVb75iAc
    http://youtu.be/3wutVb75iAc

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KIte och bom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.