Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kite och skridskor

  • jps

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 09:58

    Det verkar så. Kolla på http://www.kitenation.se där finns det en del trådar om detta + lite filmer etc.

    Ser ut att gå fort som tusan och verkar inte helt ofarligt heller…

  • postmannen

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 10:13

    Hej,

    Det funkar hur bra som helst, men det lönar sig att ha hjälm, knäskydd o.dyl. på sig. Och så skall man se upp för sprickor i isen där betten kan fastna t.ex. då du bromsar.

  • kicken

    Medlem
    25 januari, 2009 vid 11:08

    Chilla på isen, alltid lika tevligt att komma hem helskinnad 😉 hört om en del ”nasty” olyckor på isen, överdriv gärna inte kitestorleken.

    Börja litet för farten ökar kraftigt och fort !
    Take care.

  • klubben

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 22:18

    Har varit ute med brorsan och kört några dagar, sjukt ballt en stund i alla fall men man tröttnar ganska fort, åkningen är inte så spännande och vindarna är ganska pissiga om man inte har ett riktigt bra ställe att åka på, vi har kört på en 9:a och en 12:a som har funkat kanon, men de bär ju iväg när byarna kommer 😀 kör man riktigt hårt börjar skridskorna att vobbla 😀 haha!

  • cortex

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 23:18

    Det är ju topphastighet som är grejen med iskiting… men för det behövs rejäla saker på fötterna; exempelvis isseglings-skrillor (typ 2 dm höga från skenan upp till plattorna). Då jä-ar går det att åka fort när det blåser på lite.
    Hockeyrör börja vobbla något alldeles förbannat över 65-70 km/h. Bad.

    /Kaj

  • skate_1_boy

    Gäst
    27 januari, 2009 vid 10:21

    Det är kul, jag körde för 2 veckor sen några dagar, körde med en 5:a och det blåste riktigt mycket, skitkul!

  • klubben

    Medlem
    30 januari, 2009 vid 17:38

    Bandyskrillor skulle nog funka fint me tror ja, tyvärr har ja inga själv

  • bronco_rider

    Medlem
    7 februari, 2009 vid 00:25

    Så här ser mina hemmasnickrade doningar ut som jag äntligen fått tillfälle att testa nu i vinter. Maxade dom med bra tryck i 9an utan några som helst problem med instabilitet, så dom har defenitivt inte gjort mig besviken.

  • cortex

    Medlem
    7 februari, 2009 vid 10:32

    He he, coolt med 100% woodcore. 😀
    Vet du ungefär hur mycket du kom upp i som snabbast?

    /Kaj

  • smaskens

    Medlem
    7 februari, 2009 vid 11:54

    @Bronco_rider 529075 wrote:

    Så här ser mina hemmasnickrade doningar ut som jag äntligen fått tillfälle att testa nu i vinter. Maxade dom med bra tryck i 9an utan några som helst problem med instabilitet, så dom har defenitivt inte gjort mig besviken.

    Hehe, det ser riktigt avancerat ut 😀 . Undrar hur länge isen ligger kvar i Göteborgstrakten.

  • bronco_rider

    Medlem
    7 februari, 2009 vid 12:43

    @Cortex 529099 wrote:

    He he, coolt med 100% woodcore. 😀
    Vet du ungefär hur mycket du kom upp i som snabbast?

    /Kaj

    Tyvärr så varken äger jag eller har tillgång till någon gps & det där med hastigheter är ju lite svårt att uppskatta, men som snabbast gick det i alla fall tillräckligt fort för att effekten av den såkallade skenbara vinden inte gick att ta miste på, då vindriktningen som jag upplevde den ändrades radikalt alt efter som farten ökade. Dessutom gick det åt några 100 meter till att sakta ner så min uppskattning är att farten låg nånstans mellan skall vi säga fortare än 70 men långsammare än 120 :crazy:

  • langens_kite

    Medlem
    7 februari, 2009 vid 17:49

    Tillverkade mina monster för några år sedan.Skenan är en gammal vedkapklinga som slipades till.Aluvinklarna är 40*40 ock limmade med Araldit(inte super epoxi).Bindningen är en gammal hederlig plattbindning.
    Körde med dem en gång och tyckte det var fullständigt livsfarligt, gick fortare å fortare och då man lättade på trycket så vobblade de som h


    vete.
    Skulle tro att radien på böjens fram är lite fel?
    Någon som vill köpa, ligger i källaren och skräpar

  • tomp89

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 13:10

    ärligt talat…jag såg en kille på en sjö nära mig…
    sjön ärtyp inte större än 2 fotbollsplaner och denna kille drog upp en foil mitt bland alla familjer och småbarn en fin vinterdag…
    HUR dum i huvet får man va???
    det blåste rätt bra och så pushade han på sin fru att kasta upp draken MITT i smeten bland hela skaran…
    Många huvuden skurna mån tro??

  • cortex

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 14:42

    Inte helt smidigt. Hoppas du gick ut och pratade med honom? Det är ju just vid sådana tillfällen vi måste reagera och förklara (vänligt) för personen att det kan sluta väldigt illa och att det drabbar alla kitare genom förbud och liknande.

    /Kaj

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kite och skridskor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.