Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitedemonstration!

  • superlativo

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 15:42

    Jag fattar inte hur man tänker i frågan när det är så att; Getteröns naturreservat som är ett av norra Europas viktigaste områden för fågellivet, både vad gäller rastande och flyttande fåglar ligger vägg i vägg med Varbergs Flygklubb som är en av Sveriges mest aktiva flygklubbar.

    Hur tänker man då?

  • nn4an_mike

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 16:30

    I princip är jag med på en demonstation, nästan var som helst i sverige, men jag tycker det är så satans jobbigt att pumpa kiten. Sen ställer jag mig lite tveksam till hur mycket hinder en kite igentligen är, det är ju ingen betongsugga direkt. Men det hade vart lite kul att kedja fast sig i kiten, kasta bort nyckel, och sedan hävda att man tyvärr inte kan flytta sig vare sig man vill eller inte…

  • yann

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 17:05

    Man ska väl söka tillstånd för att få ha en demonstration så om vi inte vill ha negativa rubriker så får vi nog be om lov först.

  • ollep

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 17:28
    Yann;566914 wrote:
    Man ska väl söka tillstånd för att få ha en demonstration så om vi inte vill ha negativa rubriker så får vi nog be om lov först.

    Agreed

  • pjoter

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 20:29

    en annan lösning jag funderar på är att vi kanske borde försöka få tag i nån som faktiskt vet en del om fåglar, naturreservat, politik osv. Eftersom alla av oss lägger största delen av vår fritid på att surfa istället för att läsa på om piplärkan borde vi kanske hosta upp lite pengar för att få någon att göra en vetenskaplig rapport om det hela. Det är ju så man gör inför massa andra beslut. Jag tror inte golfarna kommer till ett möte med kommunfullmäktige å säger: kolla, de här fotot tog jag på en mås när jag svingade min klubba, alltså kan dom inte va rädda för oss.

    Jag lägger gärna några hundralappar för att anlita nån å forska lite mer i ämnet. Är vi 100pers som lägger 200:- var blir det ändå 20kkr. Borde kunna få ihop klart mer pengar om vi verkligen går ut i de olika föreningarna å förklarar hur viktigt det är med en riktig studie av problemet.

  • crash151

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 20:54

    Saxat från http://www.getteron.com/getteron/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=60

    Söndag 16 augusti kl 13.00-15.00
    Föreläsning: Darwin, finkarna och evolutionen
    I år är det 200 år sedan som Charles Darwin föddes och 150 år sedan som hans bok Om arternas uppkomst publicerades. Med anledning av detta erbjuder naturum Getterön en föreläsning med Anders Wirdheim. Föreläsningen handlar om Charles Darwin och evolutionen, men även om evolutionens spår i vår tid.

    Gratis för alla står det…
    Skulle va kul om 150/200 kitare kom på föreläsningen och ställa frågor om kitens plats i evolutionens spår i vår tid.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitedemonstration!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.