Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteförbud Haga Park?

  • svan

    Medlem
    23 mars, 2004 vid 13:46

    Ska dit över SM och det är bara att säga till så packar jag ner motorsågen, är en mästare på kapning och röja plats för launch/landing spot.

    Windsurfarna förra året var ju hur sköna som helst, såg riktigt intresserade ut och förstod att kite är det perfekta komplementet om inte annat.

    s

  • jott

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 16:14

    Fy for ornitologer. Dom borde skada faglar pa andra platser dar det inte blaser oss i haret..

  • sportentusiast

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 18:26

    Måste hålla med om att det är friktionsfri stämning mellan vindsurfare och kitare. Hängde på Haga rätt mkt i augusti förra året och många var intresserade av kite, så även Kenneth (!) och välkommen in i klubbstugan var man!

    Tror inte man blir direkt mördad om vinden skulle dö och man hamnar bland surfarna, men som nämnts så var det ju en del incidenser för några år sedan.

    Hade faktiskt en diskussion men windsurfare ang förbudet och några hävdade att Sandbergen inte var någon speciellt känslig plats utan bara ett ställe där fåglarna “hängde” lite innan de drog vidare. Synd att man inte får kita där för man skulle kunna få grymt plattvatten vid rätta vindar.

    Bengt-Erik

  • sportentusiast

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 18:28

    Glömde att tillägga att ÖWC och Anders Bergman gjorde en heroisk insats förra året när jag hade huvet nånstans mellan benen och lyckades sumpa min bräda.

    Fick låna deras båt för att åka ut och leta efter brädan. SCHYSST!!!!!

    Bengt-Erik

  • styret

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 19:07

    bengt-erik är kitaren i våra hjärtan.
    många av oss blev omvända när du var ute och röjde i 22 sekundmeter då många windsurfare (däribland jag) höll oss på land.

  • eketeket

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 09:24

    a, hört talas om bengt-eriks uppvisning (fast han hävdar att det inte är sant, vilket inte är sant smile.gif). king of foils. var har bergman tagit vägen förresten? blev det nå jobb i estocholomo?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 14:07

    Hur många Kiteare har vi i Kalmar nu då ?
    Det snackades om att rensa upp lite på sandbergen kommer det att bli av då, vem kommer att göra det ? Vi skulle inte kunna samla ihop oss å ta ett par öl någon helg samt snacka om hur vi kan förbättra sanbergen till den ultimata kitespot vi behöver.!!!

    / L

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 19:39

    LYCKA TILL
    /A

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 13:29

    Jag ställer gärna upp och hjälper till om nån orkar skaffa tillstånd från markägaren. Jag tror att strandremsan tillhör någon annan än stora frögården, men vem vet jag inte…

    /Rasmus

  • styret

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 20:45

    jag skulle tippa på tre alternativ (men jag kan ha fel som satan)
    Antingen kommunal mark, flera bönder har småbitar (skiftet går ända ner till vattnet på flera närliggande ställen (kleva och söder om mörbylånga t-ex)) eller stora frö samfällighetsförening. http://hem.passagen.se/storafro/

    Mitt förslag är att maila samfälligheten och fråga, dom vet med största säkerhet vem det är som äger marken.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 mars, 2004 vid 23:06

    Hej:
    Hörde talas om dessa inlägg av styret.
    Jag hatar inte kitare. Är tvärtom imponerat av denna sport.
    Har lärt mig hantering av en Kite på beach och vatten av Mårten.
    Visst jag är inbiten vindsurfare. Grundare av ÖWC.
    Jag var med på dessa möten med Länstyrelsen om Kite och surfing. Som dåvarande ordf för ÖWC.
    Att jag inte är ordf nu beror på mitt jobb då jag inte får ha några andra uppdrag i föreningar som har kommunala bidrag. Jag har dock hand om medlemsregister och sånt.
    Punkt ett.
    Angående allemansrätten. Många hävdar den men vet inte vad den innerbär.
    Den gäller inte i naturreservat. (beijershamn)
    Den gäller ej på badplats. (haga Park)
    Den gäller ej på idrottsanläggning. Öwcs område är en idrotts anläggning som arrenderas av ÖWC.
    Nog om detta jag går inte vad som sa på mötet.
    Bättre att ringa mig.
    Fakta är att i öwcs styrelse finns det kitare. (Henrik Lindell)
    Under Sm förra året satt jag och drog några bärs med ett gäng Kitare då en sa fan den där djävla Kenneth var ute och jagade oss med båt. Jag sa inget bara tänkte jaha.
    Jag var inte ute på havet denna dag då jag ingick i organisationen på land. Men skit samma.
    Den enda gång jag blivit riktigt arg och nästan tagit till våld var när några surfare (vind) förra året körde ner sina bilar ända till strandkanten och när jag sa till började bråka. Dom flyttade sig sedan väldigt fort.
    Det är lika illa när någon vindsurfare får för sig att köra speed inne i fågelområdet. Vilket inträffar allt för ofta.
    Då tar det en dag sen ringer dom från länstyrelsen.
    Jag är väldigt bra kompis med localskitarna i Kalmar.
    Sen hör och häpna jag kommer inom en väldigt snar framtid
    i år att köpa en Kite.
    Jag vet vilka som rammade fågeltornet med sin Kite.
    Detta hände för tre år sen. Och var grunden för bråket med fågelskådarna.
    Så att jag är en Kitehatare får stå för andra.
    Jag är en brädseglare och lever för denna sport (vind)
    Och i min värld ingår även kite inom denna gren.
    Kenneth

  • psycho_se

    Medlem
    27 mars, 2004 vid 23:38

    Kajtare och vindsurfare hör inte ihop! smirk.gif Acceptera det bara istället för försöka bli kompis med alt och alla mad.gif

  • falk__enberg

    Medlem
    28 mars, 2004 vid 00:08

    Svar till:


    Kajtare och vindsurfare hör inte ihop! smirk.gif Acceptera det bara istället för försöka bli kompis med alt och alla mad.gif

    [/ QUOTE ]

    Dummaste jag nånsin hört…
    Ungefär som svarta å vita inte hör ihop…
    Eller Katoliker å Protestanter…..
    Heja BSS eller ??

    Vill man kriga så listan oändlig…… smirk.gif

  • ian

    Medlem
    28 mars, 2004 vid 01:20

    gött me kiteare också juh! har kört mycket på samma ställe med en massa drakare också och det har inte vart något större problem.

    kanske kan underlätta om du snackar lite mer med vattendjur omkring dig, grymt mycket justeare stämning när alla e kompisar.

    /Krama en kitare wink.gif

  • falk__enberg

    Medlem
    28 mars, 2004 vid 09:08

    Svar till:


    gött me kiteare också juh! har kört mycket på samma ställe med en massa drakare också och det har inte vart något större problem.

    kanske kan underlätta om du snackar lite mer med vattendjur omkring dig, grymt mycket justeare stämning när alla e kompisar.

    /Krama en kitare wink.gif

    [/ QUOTE ]

    Jag håller med du smile.gif

    De blir så mycke roligare då grin.gif

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteförbud Haga Park?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.