Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiten drar snett

  • gh0st

    Medlem
    28 maj, 2011 vid 00:26

    Håller helt o hållet med att allt ska funka straight out of the bag. Men så är det inte alltid. Ibland får man ett måndagsexemplar. Haft strul med olika märken direkt ur bagen under mina år som jag kitat. Fick en ny Naish kite med bladdern helt twistad, en Best kite med två 3mm stora hål i smälta i bladdern, en Flexifoil med en söm som var sönder, en RRD med olika långa linor. Shit happens och oftast (som t.ex. ostretchade linor) är det enklast att fixa problemt själv, för det tar faktiskt inte mer än 10 min att fixa.. Men visst, vill man ta med sig bommen in till stället där man köpte den och få den fixad av dom som sålde den så kan man göra det med. Precis som med en bil som Tom sa, hittar du ett fel med bilen som du precis köpt så kan du lämna in den och få den servad, men du kan inte räkna med att få byta ut den mot en ny bil.

  • pepa

    Medlem
    28 maj, 2011 vid 09:06

    Klart enklast är att “vända” bommen helt, alltså koppla vänster till höger och tvärtom (även framlinor), och kolla hur den beter sig och dra slutsatser därefter.

    Edit: glöm inte att hålla bommen “fel” också 🙂

  • jenselias

    Medlem
    28 maj, 2011 vid 10:02
    Pepä;657145 wrote:
    Klart enklast är att “vända” bommen helt, alltså koppla vänster till höger och tvärtom (även framlinor), och kolla hur den beter sig och dra slutsatser därefter.

    Edit: glöm inte att hålla bommen “fel” också 🙂

    Precis samma råd som jag tänkt ge.

    Då kan du hjälpa din leverantör lite och förenkla hanteringen av din reklamation. Om kiten drar åt samma håll oberoende av hur du vänder bommen är det kiten som är dålig. Om kiten drar snett åt det håll du vänder bommen borde kiten vara OK och då räcker det med byte av bom och linor.

    Att linorna är lite olika efter att du kört kan beror på att kiten är sned och ligger med mer belastning på den ena frontlinan hela tiden. Om du inte sträcker ut flätntingen i linan ordentligt när du mäter kommer linorna vara olika varenda gång.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiten drar snett

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.