• chrilleg66

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 16:44
    djevulen;369830 wrote:
    tja alla,nu e våren här!!e det någon som handlat här http://www.kitepirates.de/index.php?manufacturers_id=10 ??det verkar vara rätt nice priser

    Extremt sent svar på gammal tråd.

    Ja, jag har handlat fungerade klockrent 3 dagar från order till leverans ända till dörren hemma i Norrland.
    Inga problem.

    Men man blir inte poppis av våra svenska hjältar om man handlar där..

  • blackadder

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 17:14

    Verkar ju inte vara skitbilligt heller. Jag tycker att tryggheten att handla på en lokal shop är värd den prisskillnaden. För övrigt är jag jävligt besviken på steffo att det inte började blixtra och blinka när man skrivit mer än 900 inlägg. Har väntat på det länge nu.

  • chrilleg66

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 17:24

    Nej. Enda anledningen var att jag inte fick tag på den draken jag ville ha i Sverige och de reade ut just den på kitepirates.

    Mest less på bussgods själv, köpte en ny bräda av Falhlén som skickades den 10:e från varberg, idag var den framme i Upplands-Väsby på väg till Umeå.
    Hoppas den hinner fram innan jul:)

    Draken fick jag från Tyskland på 3 dagar det kallar jag service…

    Börjar säkert blinka vid 1000:)

  • skotten

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 19:53

    Haha, yeah service until something goes wrong.. and you dont honestly believe they do it for free??, of course you are paying for it, if you want a fast delivery, take the cost and anyone will hook you up : )

    As for the germans… well not only are we cheaper but we have next years gear. And they get all sensative when you point at them an laugh while they sit there with their foils and cameltoe-inducing harnesses…

    Anyway, my top tip for the winter is one of theses.

    SWEDISH
    595 sek for the 2009 http://www.kiteboarder.se/product.aspx?categoryId=32&productId=136

    TYSK-O-FAN
    55 EUR for the 2008 http://www.kitepirates.de/product_info.php/info/p1347_Mystic-Matrix-Metal–Vest-L-S.html/XTCsid/f3a06c13062374bf6546df57505bb8c9

    If you are up in the North of the west coast, drop into Falles in Varberg, he is now an authorised mystic outlet!…

  • sourra

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 20:22

    Kitepirates är framför allt billiga på fjolårsmodeller. Antagligen köper de på sig stora lager och sen bara dumpar de iväg det som de inte får sålt till ordinarie pris.

  • chrilleg66

    Medlem
    18 oktober, 2008 vid 06:07

    Det var det jag var ute efter en billig av fjolårets modell. En Alliance 2008 10 kvm, eftersom jag har blivit extremt nöjd med min 12:a.
    Ingen i Sverige hade kvar någon Alliance frågade givetvis här först:)
    Så var antagligen en engångsföretelse då allt annat inte är ett dugg bättre eller billigare där.
    Så till alla handlare här hemma, Förlåt mig ska inte hända igen.

    Svarade bara på ett inlägg,

  • chrilleg66

    Medlem
    18 oktober, 2008 vid 06:15
    skotten;508997 wrote:
    Haha, yeah service until something goes wrong.. and you dont honestly believe they do it for free??, of course you are paying for it, if you want a fast delivery, take the cost and anyone will hook you up : )

    Ja så är det nog. Betalade 200 kr för frakten..

    Det är heller inte Fahléns fel att Bussgods är tröga, men använd er inte buss när ni skickar varor (ett tips). Inte kul att köpa online och vänta i över 10 dagar på lev. av lager vara. Sånt kan göra den mest patriotiska otrogen.

  • sourra

    Medlem
    18 oktober, 2008 vid 09:50

    Hehe, nej när man köper grejer vill man helst ha dom igår. För övrigt tycker jag inte det är nåt konstigt med att köpa nåt billigt från tyskland som man inte kan få tag på alls i Sverige.

  • duplo

    Medlem
    18 oktober, 2008 vid 17:07

    Tja, vill man fynda forra arets grejor sa ar dom billiga. Jag bestallde i somras en rod TD2 7a for 399E. Dom skickade en orange/brun 9a. Jag beholl 9an och bestallde aterigen en rod 7a. Dom skickade en gul. Sant far man leva med nar man handlar pa internet, haha!

    Jag har sedan jamfort heta grejor som Rev IIor och 2009 Slingshot brador, dom ar dyrare hos Kitepirates an hos Anders pa Lasurf!!

    Sa slutsats, arets stuff: handla hos Lasurf! Gammal skapmat: pa internet!

    /M…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.