Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitespots i Italien?

  • Kitespots i Italien?

    Publicerad av xerob på 18 januari, 2013 vid 13:32

    Ska bila runt i Italien med min sambo i juni och tänkte kolla om någon har erfarenhet från kite i landet? Kommer utgå från Rom eller Milano och vara runt Toskana-området mest…
    Är det bara vindsurfing som gäller i Garda-sjön fortfarande?

    Tacksam för svar

    xerob svarade 11 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • luthor

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 14:40

    Jag vet inte mycket om kajting på den sidan av Italien men jag bodde på en camping strax öster om Grado (nordöstra Italien) i somras. Där fanns massor av finfint plattvatten. Hyffsat vindsäkert också efter vad jag förstår. På vägen ner eller upp kan ni ju stanna till vid Achensee i Österrike. Nästan varje eftermiddag/kväll slår dalvinden till och det går fint att kajta på sjön (södra änden) men det är rätt kallt i vattnet. Vackert utav helsike runtomkring i alla fall.

    /Pär

  • xerob

    Medlem
    29 januari, 2013 vid 15:17

    @Luthor 705953 wrote:

    Jag vet inte mycket om kajting på den sidan av Italien men jag bodde på en camping strax öster om Grado (nordöstra Italien) i somras. Där fanns massor av finfint plattvatten. Hyffsat vindsäkert också efter vad jag förstår. På vägen ner eller upp kan ni ju stanna till vid Achensee i Österrike. Nästan varje eftermiddag/kväll slår dalvinden till och det går fint att kajta på sjön (södra änden) men det är rätt kallt i vattnet. Vackert utav helsike runtomkring i alla fall.

    /Pär

    Okej Tackar för infon, värt att kolla närmare på! Någon som har erfarenhet från Castiglione della Pescaia eller Tallamone?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitespots i Italien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.