Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots kitesurf australien

  • kitesurf australien

    Publicerad av bossen på 2 augusti, 2013 vid 12:55

    Jag och en polar åker ner för att backpacka i austrlien i 5-6 månader 24 september. Tanken är att vi ska iallafall kitesurf någon gång ibland när vi är på några nice spots. Min fråga är om det är värt att konka runt på alla utrustning eller om det är lättare att hyra där dom dagarna man ska ut och sutf? / Bossen

    imported_pejay svarade 9 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nolcap

    Medlem
    10 september, 2013 vid 19:27

    Vart ska ni?
    Jag hade med mig en TT och två kites i Brisbane / surfers paradice samt upp mot barriärrevet. Jag hade husbil så det blev inte så mycket konkande, men utan bil blir det nog jobbigt. Det är svårt att hitta spots i Australien. Kolla spotguide innan ni åker. För 2 år sen när jag var där fanns det inte så många kitebutiker eller uthyrningsställen. De flesta gjorde downwinders och det är vågor som gäller på de flesta platser. Res så lätt som möjligt 9’a, TT, lätt sele och shorty,

  • imported_pejay

    Medlem
    29 juni, 2014 vid 15:40

    Hur Gick det Bossen? Antar att du är tillbaka nu. Hittade du några feta spots? Är nämligen sugen på å starta ett nytt liv down under. Don’t waste time!!!

    Edit:
    Någon annan som har erfarenhet av Australien? Posta gärna era favoritplatser & varför de är det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots kitesurf australien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.