Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitesurf gear ?

  • piloten

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 08:49

    Svar till:


    okej Eddie, gott renommé, så vad rekommenderar du till nybörjare?
    Naish, EH, Slingshot, North… [?]

    [/ QUOTE ]
    HAHAHA, det kan du ju inte fråga Eddie om. Han tycker så mycket om sina North att han säkert har North tatuerat på “generalen”… grin.gif grin.gif grin.gif

    Skämt åsido, du gör en bra affär med vilket av märkena du än väljer. North, Naish, Slingshot, Cabrinha, EH gör alla fina drakar. Hittar du ett bra pris på säljes så slå till om kiten är hel och ren.

  • victoria

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 08:50

    Svar till:


    Svar till:


    Svar till:


    Håller helt med Eddie. Köp en bättre begagnad kite runt 12m2 och lägg pengar på en riktigt bra bräda. Tummade själv på kvalisorten på brädan när jag började och jag utveckaldes inte ordentligt förrän jag bytte ut den gamla pråmen mot en vettig bräda.

    [/ QUOTE ]

    ska ha det i åtanke.
    okej Eddie, gott renommé, så vad rekommenderar du till nybörjare? tongue.gif
    Naish, EH, Slingshot, North… [?]

    [/ QUOTE ]

    Typ någon av dem ja… Finns några till!
    Glöm dock inte det viktigaste:
    Naish = förbannat ful logga.
    EH = fula bagar
    SS = Har inget ont att säga om dem mer än att de är lite fjolliga.

    [/ QUOTE ]

    haha. right

  • walle

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 08:56

    Svar till:


    Håller helt med Eddie. Köp en bättre begagnad kite runt 12m2 och lägg pengar på en riktigt bra bräda. Tummade själv på kvalisorten på brädan när jag började och jag utveckaldes inte ordentligt förrän jag bytte ut den gamla pråmen mot en vettig bräda.

    [/ QUOTE ]
    Jag håller inte med där!
    visst ska man absolut inte köpa sig en pråm till nybörjarbräda!, men det e ingen vetenskap att göra sig en bräda i plywood för under 1000:- med fina pads och fenor!

    Jag lägger hellre pengarna på en bra kite med bra säkerhetssysstem!

    en bräda med rätt form och liten rocker i plywood slår lätt många nybörjarebrädor med hästlängder!

    Fast det e klart vissa klarar sig inte utan en bräda med något kännt kitemärke på även att själva brädan e kass…

    jag lovar att jag gör bättre brädor i bara plywood än vad Naish gjorde fram till 2004 med “riktiga material” grin.gif

  • bohm

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 09:01

    Om du väntar nån månad kommer folk som köper 06:or sälja sina gamla grejor….( och dom som har 03-04 köper 05 osv.) då kommer utbudet på begagnade saker vara större än vad det är just nu… bästa tiden för att köpa är nog egentligen i januari,februari, mars… då kommer folk som inte har fått sålt sina grejor vräka bort dom. Efter mars går priserna upp igen.

  • walle

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 09:05

    Svar till:


    Om du väntar nån månad kommer folk som köper 06:or sälja sina gamla grejor….( och dom som har 03-04 köper 05 osv.) då kommer utbudet på begagnade saker vara större än vad det är just nu… bästa tiden för att köpa är nog egentligen i januari,februari, mars… då kommer folk som inte har fått sålt sina grejor vräka bort dom. Efter mars går priserna upp igen.

    [/ QUOTE ]

    helt riktigt!
    jag vräker snart bort en 12:a och en 8:a, har troligtvis redan sålt min 16m2:a…

    och det e flera som kommer att göra så bra köp går att göra helt klart!

  • victoria

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 09:14

    Svar till:


    Om du väntar nån månad kommer folk som köper 06:or sälja sina gamla grejor….( och dom som har 03-04 köper 05 osv.) då kommer utbudet på begagnade saker vara större än vad det är just nu… bästa tiden för att köpa är nog egentligen i januari,februari, mars… då kommer folk som inte har fått sålt sina grejor vräka bort dom. Efter mars går priserna upp igen.

    [/ QUOTE ]

    okej. smart där.
    jag ligger lite lågt just nu…
    kollar in allas åsikter och blir förvirrad istället : p

  • piloten

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 09:24

    Svar till:


    jag lovar att jag gör bättre brädor i bara plywood än vad Naish gjorde fram till 2004 med “riktiga material” grin.gif

    [/ QUOTE ]

    Hade ej förvånat mig alls faktiskt.
    Anledningen jag påpekar att det är viktigt att lägga pengar på bräda är baserat på utbudet. Man hittar sällan walles plywood custom för 800:- på säljes. Däremot hittar man många billiga pråmar som nybörjare lätt köper för prisets skull. Bättre här att lägga någon tusenlapp till och få en ordentlig bräda. Finns många sådana under säljes också.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 09:39

    plywood krossar alla andra brädor i byig 4-10ms vind.
    så d så grin.gif

  • walle

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 10:16

    Svar till:


    Svar till:


    jag lovar att jag gör bättre brädor i bara plywood än vad Naish gjorde fram till 2004 med “riktiga material” grin.gif

    [/ QUOTE ]

    Hade ej förvånat mig alls faktiskt.
    Anledningen jag påpekar att det är viktigt att lägga pengar på bräda är baserat på utbudet. Man hittar sällan walles plywood custom för 800:- på säljes. Däremot hittar man många billiga pråmar som nybörjare lätt köper för prisets skull. Bättre här att lägga någon tusenlapp till och få en ordentlig bräda. Finns många sådana under säljes också.

    [/ QUOTE ]
    de e väl för satan inte bara jag som kan göra en planka i plywood!
    fattar inte det här, har alla kitesurfare tummen mitt i handen???

  • piloten

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 10:19

    Lugn Walle, jag höll ju med dig…
    Fan, det finns ju massa kitare som bygger asbra brädor!

    Jag kan inte…jag orkar inte…så jag köper asbra brädor som andra byggt. Så det så!

  • walle

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 10:23

    Jag har heller inte tid just nu frown.gif frown.gif
    men jevlar vad det ska byggas efter v.42 då man kommer hem från Varberg!

  • angelika

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 16:23

    Idag har det blåst mellan 8 och 10 hela dan o det har varit perfekt. och jag medger att mer vind är för mkt, då lyfter man och flyger iväg.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitesurf gear ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.