Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitesurfingbilder från rhodos

  • denrica

    Medlem
    15 april, 2007 vid 12:09

    Har du några justa bilder från nån spot. Tänkte åka dit i augusti.

    /DJ

  • kyrra

    Medlem
    15 april, 2007 vid 12:35

    @Denrica 376413 wrote:

    Har du några justa bilder från nån spot. Tänkte åka dit i augusti.

    /DJ

    sorry har de på min dator i grekland… men det är sjukt jäs. i augusti är det bra vind också…

  • kyrra

    Medlem
    16 april, 2007 vid 13:54

    @Denrica 376413 wrote:

    Har du några justa bilder från nån spot. Tänkte åka dit i augusti.

    /DJ

    tjena du jag ska dra till rhdos på söndag. hittade en billig resa så. men är det några speciella bilder du vill att jag ska ta?

  • denrica

    Medlem
    17 april, 2007 vid 14:44

    Enda special är att det ska vara från Rhodos. Men strandbilder är kul, så man ser hur det ser ut.

    /DJ

  • denrica

    Medlem
    17 april, 2007 vid 14:44

    @KYRRA 376704 wrote:

    tjena du jag ska dra till rhdos på söndag. hittade en billig resa så. men är det några speciella bilder du vill att jag ska ta?

    Enda special är att det ska vara från Rhodos. Men strandbilder är kul, så man ser hur det ser ut.

    /DJ

  • mrfuckface

    Medlem
    17 april, 2007 vid 16:04

    fan va gött..jag å en polare åker ner dit den 9:e maj, ska stanna fram till aug! någon som har tips på bra säsongboende i rhodos stad? vilka storlekar är aktuella där? “Denrica” här har du en bra site om stranden http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/viewspot.php?id=1231

  • kyrra

    Medlem
    18 april, 2007 vid 05:34

    @mrFuckFace 377027 wrote:

    fan va gött..jag å en polare åker ner dit den 9:e maj, ska stanna fram till aug! någon som har tips på bra säsongboende i rhodos stad? vilka storlekar är aktuella där? “Denrica” här har du en bra site om stranden http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/viewspot.php?id=1231

    tjena! ni kommer att trivas på rhodos (garanterat…) jag är rätt så stor och jag har en 12:a och en 17. fungerar bra för mig men dom lite midre killarna som ligger runt 80 kg ska nog ha mellan 10 och 14 m2. den stranden du har på bilden är där jag surfade och kommer att surfa i år. + några dagsutflykter till prassonisi. i kremasti är alla sjukt trevliga, väldigt hjälpsamma. vad ska ni jobba med där? ni borde kontakta arbetsgivaren ang boende…

    HA DET MED STIL// Daniel

  • skye10

    Medlem
    18 april, 2007 vid 06:43

    Har ni bil skulle jag välja en lite mindre by. Visst är det mer fest i Rhodos stad, men mer turister och skit. Mycket billigare och helt klart skönare Grekisk kultur i en mindre by, där lokalbefolkningen sitter på uteserveringarna hela dagarna och nätterna.

    Kremasti suger. Stenigt, aningen byigt och en del badgäster. Fanes är mycket softare, med finare sand och mer surfkultur.

    Prassonissi är helt outstanding. Stora vågor på västra sidan av landtungan, plattvatten på andra sidan. 20 meter emellan.

  • zo0

    Medlem
    18 april, 2007 vid 15:47

    har en fråga.. hur satan gör man så dt skvätter upp så … mkt vatten som på den andra bilden?.. helt omöjligt man måste typ gräva i vattnet

  • mrfuckface

    Medlem
    19 april, 2007 vid 17:44

    @KYRRA 377128 wrote:

    tjena! ni kommer att trivas på rhodos (garanterat…) jag är rätt så stor och jag har en 12:a och en 17. fungerar bra för mig men dom lite midre killarna som ligger runt 80 kg ska nog ha mellan 10 och 14 m2. den stranden du har på bilden är där jag surfade och kommer att surfa i år. + några dagsutflykter till prassonisi. i kremasti är alla sjukt trevliga, väldigt hjälpsamma. vad ska ni jobba med där? ni borde kontakta arbetsgivaren ang boende…

    HA DET MED STIL// Daniel

    Jobb å boende fixar vi på plats! Vi ska jobba som bartenders, så Rhodos stad passar perfekt! vi får se…kanske köper någon sunkig bil så vi kan ta oss till fanes lite oftare..ser ju faktiskt ut att vara bättre där! men vet du om det går lokalbussar till kremasti från rhodos stad…eller till fanes? när kommer du ner?

  • kyrra

    Medlem
    20 april, 2007 vid 05:14

    @mrFuckFace 377657 wrote:

    Jobb å boende fixar vi på plats! Vi ska jobba som bartenders, så Rhodos stad passar perfekt! vi får se…kanske köper någon sunkig bil så vi kan ta oss till fanes lite oftare..ser ju faktiskt ut att vara bättre där! men vet du om det går lokalbussar till kremasti från rhodos stad…eller till fanes? när kommer du ner?

    Jag har alldrig varit i fanes men alla säger att det ska vara skit bra…
    det går lokalbussar till kremasti från rhodos stad. typ 1 gång i timmen.
    taxi kostar ca 10 euro. till fanes vet jag inte. har alldrig åkt dit.
    Jag ska åka ner nu på söndag i en vecka sen ska jag ner i sommar typ juni och stanna 4 månader.. sj när åker ni ner?.

    ha det bra

  • mrfuckface

    Medlem
    21 april, 2007 vid 10:17

    @KYRRA 377806 wrote:

    Jag har alldrig varit i fanes men alla säger att det ska vara skit bra…
    det går lokalbussar till kremasti från rhodos stad. typ 1 gång i timmen.
    taxi kostar ca 10 euro. till fanes vet jag inte. har alldrig åkt dit.
    Jag ska åka ner nu på söndag i en vecka sen ska jag ner i sommar typ juni och stanna 4 månader.. sj när åker ni ner?.

    ha det bra

    Vi drar ner den 9:e maj och stannar fram till mitten på aug! ska du jobba där nere?

  • henkeman70

    Medlem
    21 april, 2007 vid 10:45

    Jag, en polare och kanske en kille till kommer ner den 12:e och stannar i en vecka. Skulle vara kul att möta upp och köra lite kite och party ihop.

    Inget är spikat, men känner jag mitt resesällskap rätt så kommer vi att hyra bil/buss och utforska hela jäkla ön på spots etc.. Kanske en kul idé att köra runt och göra det tillsammans?

    Hör av dig FuckFace!

    henke // 0704 672144 eller MSN – schwede70@hotmail.com

  • kyrra

    Medlem
    21 april, 2007 vid 10:51

    @mrFuckFace 378133 wrote:

    Vi drar ner den 9:e maj och stannar fram till mitten på aug! ska du jobba där nere?[/QUOTE

    jag ska jobba sj?

  • simoneburgess

    Medlem
    21 april, 2007 vid 20:10

    Liten fråga: Hur är det Juli/augusti där? Verkar ju vara bra vindar, men är det packat med kiteare så det blir “trångt” i vattnet?

    Och funkar det även om man inte har bil? Spots nära boende, eller rel. billiga transportmedel?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitesurfingbilder från rhodos

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.