Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing www.jupu.com – Bildbank Upgraded

  • endy

    Medlem
    8 december, 2003 vid 10:22

    Väldigt fina kort, seglingen ser inte fel ut den heller för den delen!
    Snyggt jobbat!
    Var är bilderna från Finland då wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2003 vid 10:28

    perkelä vilka foton!! världsklass. vad har ni för utrustning? /j

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2003 vid 11:34

    Ah, bilder från Finland… man måste ha tur för inte få gråa bilder från metersvågor i för litet vind… och dessutom fryser man vanligen ihjäl när man photograferar här…

    Jag använder Profsutrustning från Nikon, för video Canon… vi hade tur… egentligen otur med resan… foten svällde så att jag hamnade och stå på stranden i fem dagar. Bra för killarna, dom fick ordentligt med bilder…

  • imported_borje

    Medlem
    8 december, 2003 vid 11:47

    Fantastiska bilder!! Är det digital eller analog kamera? Kan du säga exakt vad det är för kamera?

  • drakglenn

    Medlem
    8 december, 2003 vid 12:01

    Även filmen var nice, fansen vad gött det var att drömma bort med filmen på helskärm smirk.gif, Tackar

    //Glenn

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2003 vid 12:16

    Jodo se… det här är toppsecret…
    Både med film och digitalt, D100 samt Nikon F5 ( F5 bra och ha med I fall man vill ha någonting allvarligt gjort ). F100 sköt jag med egna kontrastkurvor, manuell färgbalans och manuell belysning. Linserna är hela vägen f/2.8 AF-S linser. Bart David bilderna tagna från vatten… där hade jag en påse från EWA-marine… men nog känns det alltid litet äckligt att hoppa i shorebreaken med 45.000 digitala kronor inklusive objektiv packat i en plastpåse.
    Som en kamera ( alltså med stort “K” ), är D100 klart sämre än F100/F5, men men… prestandan är verkligen bra speciellt för internet så länge man känner till dess gränser. Mycket behändigt med en bärbar hårddisk, medano-resan producerade 14.920mb bilder. Film är ok, bra till 50-70mb bilder men f..n skannar 250 bilder för att lägga dom på internet? Nikon kommar ut med en Canon D300 ekvivalent kamera som kostar i klass 1000e och har samma inälvor som D100… det är verkligen intressanta tider.

    -jupu-

    jarkko.haarla@haarla.fi

  • imported_borje

    Medlem
    8 december, 2003 vid 12:30

    Filmen var oxå härlig!! Vad vad det för videokamera då? Nu känner jag mig tjatig smile.gif men det kan vara bra att veta.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2003 vid 12:50

    En 3-CCD camera från Canon. Inte så många modeller att välja ifrån…

    -jupu-

  • vinta_kestrel

    Medlem
    8 december, 2003 vid 15:23

    JuPu, nu spårar det här helt ut för att vara ett vindsurfforum, men ska man vänta på Nikon’s motsvarighet till D300:an menar du? Står nämligen och funderar på att köpa en D300.

  • blowfish

    Medlem
    8 december, 2003 vid 19:39

    Suveräna bilder ! Fan vad dom piggar upp i vintermörkret ! smile.gif

  • mexi_

    Medlem
    9 december, 2003 vid 07:15

    Worth waiting for………………
    Keep up the good work!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 december, 2003 vid 07:19

    Nice, om du har Nikon linser från förut, så då lönar det sig. Annors är det ganska egalt vad du kör med, Nikon eller Canon. Med SLR – typens kameror, jag skulle hålla mig till dessa två märken, för att då har du tillgång till en massiv andrahandsmarknad med linser, blixter blabla… Tekniken går framåt i så stora steg, att det lönar sig inte att köpa en kamera i för hand “till lager”, för att prisen har endast en riktning…

    -jupu-

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing www.jupu.com – Bildbank Upgraded

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.