Senaste nytt Forums Vågsurfing Kompanjon sökes i Nordvästskåne

  • Kompanjon sökes i Nordvästskåne

    Publicerad av andreo på 15 juli, 2012 vid 11:32

    Precis som rubriken lyder så söker undrar jag om det finns någon i NV-skåne som skulle kunna tänkas släpa med mig ut i vågorna.

    Jag är 100 procent nybörjare och skaffade mig precis en bräda. Det enda jag nu behöver är någon som, nu endast de första gångerna, vägleder mig ut till de rätta spotsen i närheten med lite tips osv. Därefter gnetar jag på egen hand!

    Ser ut att bli en blåsig vecka som kommer (v29), så känner du dig manad så hör av dig i ett meddelande till mig här så kan vi byta nummer.

    /André

    mr-gul svarade 11 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • aintain

    Medlem
    18 juli, 2012 vid 22:55

    Tjenare andre, jag bor själv i ängelholm och vågsurfar. Det är svårt att ta med någon ut och lära sig i sverige. Linupen är hetsig och folk vill ha de vågor som kommer så de bättre spotsen är bara att vänta med tills du kan det ordentligt om du inte vill ha en utskällning direkt. Kan rekomendera Vejby att lära sig i. Spring ut på piren och hoppa i bara sen är det bara och nöta!

    Kör hårt!

  • andreo

    Medlem
    30 juli, 2012 vid 20:26

    Aja, jag har varit ute någon gång själv och känt lite på brädan – men ja, så fort de blåser upp lite drar jag ut till Vejby! Vad kan man säga att minimum är för att det ska va lönsamt att slänga sig i plurret där, en längre period med 6m/s västlig räcker eller?

  • viktor77

    Gäst
    9 augusti, 2012 vid 12:42

    Hunnabadet (norr om piren) i Skälderviken är också helt ok. Blåser det runt 10 m/s väst-nordväst så bygger det på rätt bra. Du kan gå ut på piren, har dock själv aldrig gjort det då jag kör med kite.

  • mr-gul

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 08:18

    Har inte surfat i ängelholm/vejby även om jag kommer därifrån – blev dock sugen på att göra det när jag läste tråden. Antar att det är något med att surfa i hemstaden.. Ska kolla nästa gång det blåser på!

  • andreo

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 14:23

    Just hundbadet har jag faktiskt lagt märke till när jag cyklat där förbi under blåsiga dagar. Ska helt klart göra som du säger och hoppa i där, vågorna där ser lockande ut!

  • viktor77

    Gäst
    13 augusti, 2012 vid 19:15

    Ni kan också prova på andra sidan piren. Ungefär halvvägs ut på södra piren finns det ett (eller är det två?) konstgjorda stenrev som ligger en bit under ytan. Kan väl vara rester från när de byggde piren eller för att skydda stranden eller nått. Vid västliga vindar kan det bli rätt bra vågor där.

    Senast jag var i Ängelholm betade jag av hela stranden från Sibirien till Hunnabadet, och jag det finns vågor i princip längs hela sträckan, men längre än Klitterhus är det inte riktigt värt att gå. Precis utanför Klitterhus rullar det in rätt feta vågor. Borde fungera att gå ut på bryggan för att slippa paddla. Se bara upp så ni inte dingar brädan i vågbrytaren utanför Klitterhus. Har själv varit grymt nära att göra det.

  • mr-gul

    Medlem
    14 augusti, 2012 vid 11:56

    Har sett några som surfat vid klitterhus, som gått ut på bryggorna och tagit vågorna in. Ärligt talat visste jag inte att de byggt en vågbrytare.. Ska definitivt testa stranden när det drar på, borde kolla upp hur det ser ut utanför sandön. Långgrunt kanske men har sett det rulla där i närheten.
    Grejen för mig är väl att om det blåser ifrån väster så finns det andra platser som ger bättre vågor.. Ska testa i vartfall!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Kompanjon sökes i Nordvästskåne

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.