Senaste nytt Forums Vågsurfing Kompanjon sökes i Nordvästskåne

  • Kompanjon sökes i Nordvästskåne

    Publicerad av andreo på 15 juli, 2012 vid 11:32

    Precis som rubriken lyder så söker undrar jag om det finns någon i NV-skåne som skulle kunna tänkas släpa med mig ut i vågorna.

    Jag är 100 procent nybörjare och skaffade mig precis en bräda. Det enda jag nu behöver är någon som, nu endast de första gångerna, vägleder mig ut till de rätta spotsen i närheten med lite tips osv. Därefter gnetar jag på egen hand!

    Ser ut att bli en blåsig vecka som kommer (v29), så känner du dig manad så hör av dig i ett meddelande till mig här så kan vi byta nummer.

    /André

    mr-gul svarade 11 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • aintain

    Medlem
    18 juli, 2012 vid 22:55

    Tjenare andre, jag bor själv i ängelholm och vågsurfar. Det är svårt att ta med någon ut och lära sig i sverige. Linupen är hetsig och folk vill ha de vågor som kommer så de bättre spotsen är bara att vänta med tills du kan det ordentligt om du inte vill ha en utskällning direkt. Kan rekomendera Vejby att lära sig i. Spring ut på piren och hoppa i bara sen är det bara och nöta!

    Kör hårt!

  • andreo

    Medlem
    30 juli, 2012 vid 20:26

    Aja, jag har varit ute någon gång själv och känt lite på brädan – men ja, så fort de blåser upp lite drar jag ut till Vejby! Vad kan man säga att minimum är för att det ska va lönsamt att slänga sig i plurret där, en längre period med 6m/s västlig räcker eller?

  • viktor77

    Gäst
    9 augusti, 2012 vid 12:42

    Hunnabadet (norr om piren) i Skälderviken är också helt ok. Blåser det runt 10 m/s väst-nordväst så bygger det på rätt bra. Du kan gå ut på piren, har dock själv aldrig gjort det då jag kör med kite.

  • mr-gul

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 08:18