Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing konstigt färgad kite???

  • konstigt färgad kite???

    Publicerad av r3wefew på 27 december, 2008 vid 02:41

    Beställde en cabrinha revolver från Tyskland. Tog inte någon speciell färg, finns ju inte så många så vilken som helst skulle ha funkat. När jag öppnade paketet var det inte någon utav de färgerna som cabrinha specificerat utan någon pissgul färg på större delen av draken… e det någon prototyp eller som någon som fått någon liknade typ av drake???

    johanw svarade 15 år, 4 månader sedan 16 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • mjersen

    Medlem
    27 december, 2008 vid 06:07
  • celestial

    Medlem
    27 december, 2008 vid 08:45

    Såg samma färg på en Revolver i Mui ne när jag var där…

  • tha_nerd

    Medlem
    27 december, 2008 vid 08:49

    Vad fick du ge för kiten? Var beställde du?
    /tönt

  • johanw

    Medlem
    27 december, 2008 vid 09:21

    kan du inte lägga upp en bild på kiten istället fredde så man ser färgen…

  • r3wefew

    Medlem
    27 december, 2008 vid 10:04

    @mjersen 522887 wrote:

    e det inte den som e typ sandfärgad då? http://www.mackiteboarding.com/images/kites/cab_revolverhd_08_f.jpg

    Ne de e inte den.. den e ju strax under om du tittar på min bild :S… beställde den från morethanboards.com en av cabrinhas återförsäljare för 649 e + 30 för frakt. utan pump? dom hade visst lyckats få med det på det tyska kvittot..

  • r3wefew

    Medlem
    27 december, 2008 vid 10:08

    @JohanW 522893 wrote:

    kan du inte lägga upp en bild på kiten istället fredde så man ser färgen…

    kommer kanske senare… lite dåligt med kamror hemma för tillfället..

  • skejtar_henke

    Medlem
    27 december, 2008 vid 11:07

    Men helt ärligt.. Vad hade du väntat dig när du beställer en kite från Tyskland. Landet som har koll på modefärger och style.
    Support your local dealer skulle jag vilja säga… 😉

  • dadil

    Medlem
    27 december, 2008 vid 12:33

    det är inte så att du råkat pissa på den? om inte så vet jag inte vad det beror på…

  • skotten

    Medlem
    27 december, 2008 vid 17:45

    yeah what the hell.. even if you are going to buy a cabrinha, buy swedish.. support the local shops all the way, we will do anything to keep our customers happy.

  • r3wefew

    Medlem
    27 december, 2008 vid 19:21

    aa skulle köppt svenskt.. men kiten ligger för tillfället hemma hos mig. vore kul o veta vad det e för något de sytt ihop..

  • milkman

    Medlem
    27 december, 2008 vid 19:30

    Äh, ifall den är ny så behöver du nog inte oroa dig. En färg kan ta slut under en Produktionsomgång och då är det inte säkert att de kan välja färg till nästa. Istället får dom ta någon färg som duk-tillverkaren har inne. Det vet dom ju inte när de tillverkar kataloger etc. Eller så lägger man till en färg helt enkelt.

    För Nobile så hade men en speciell teamfärg som inte fanns tillgänglig, sen strulade man till det och skickade team-kiter till oss distar, och vnliga till teamet 🙂 Så en sändning fick jag bara svart/vita kiter.. Skitsnygga, men Mike hade nog gärna fått dom annars.

    Kuriosa är att du bara kan få “exakt” färg på rullar i max 1000m i taget, det är väldigt otroligt att två rullar får exakt samma färg, utan det är alltid småvariationer förutom om man använder fiberns färg, eller vitt. Fast har man inte två rullar brevid varandra så spelar det ju ingen roll förståss. 🙂

  • ville

    Medlem
    27 december, 2008 vid 19:46

    Tar chansen att slänga skit på cabrinha. sist jag köpte cabrinha gick skiten sönder första gången, inte mycket hjälp fick jag av den svenska försäljaren.
    Det var då mitt cabrinha hat startade.

  • skejtar_henke

    Medlem
    27 december, 2008 vid 20:28

    Helt otroligt att man inte kan välja färg när man köper en så dyr produkt? Eller är det bara jag som tycker det?

  • roland

    Medlem
    28 december, 2008 vid 01:20

    @dadil 522915 wrote:

    det är inte så att du råkat pissa på den? om inte så vet jag inte vad det beror på…

    Jag har pissat på din bror

  • roland

    Medlem
    28 december, 2008 vid 01:22

    @skejtar_henke 522975 wrote:

    Helt otroligt att man inte kan välja färg när man köper en så dyr produkt? Eller är det bara jag som tycker det?

    Beställde 2 svarta men fick 2 rosa…..
    Pink is the new black…..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing konstigt färgad kite???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.