Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köp av utrustning

  • bladesurfer

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 16:50

    du har mitt mob nr i första posten.
    mvh Patrik

  • mickemoose

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 17:42

    Okej efter en massa research. Jag ska nog ha en BOW kite, och då är frågan, vilka mer än cabrinha gör bowkites eller liknande?
    LF? etc

  • walle

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 18:32
    MickeMoose;688791 wrote:
    Okej efter en massa research. Jag ska nog ha en BOW kite, och då är frågan, vilka mer än cabrinha gör bowkites eller liknande?
    LF? etc

    BOW är ett samlingsnamn på flat kites, alltså drakar med plattare profil, till skillnad från de gamla “C” profil drakarna…
    De plattare drakarna kräver bridles, stödlinor till leadingedge, för att hålla sin plattare profil!

    Vissa kallas också SLE (SupportingLeadingEdge) alltså bridle linor som likt en fallskärm stöttar upp för att bibehålla den platta profilen på draken.

    SLE vs BOW = samma lösning men med små skilnader för att undvika patent.

    Anledningen till att “BOW” kites kom till var ett sätt att få fram en kite med mer depower och lättare vattenstarter…

    I dag är det, på de flesta kitemärken, nästan lika enkelt att vattenstarta de nya “C” kitesen och dom har betydligt mer depower än förr.

    ALLA Kite tillverkare har det du kallar “BOW” kites i sitt sortiment…

  • rrd_z

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 04:42

    De spelar mer eller mindre ingen roll vilken kite och av vilket märke du väljer alla har i dag bra depower system.. Naish , carbrinha , rrd , Ozone…. Tycker du ska gå till din lokala surf shop som kan hjälpa dig… och är de så att något går sönder så har du shoppen i närheten
    Men vad du än väljer som folk skrivit från 09 o framåt så är depower systemen bra kolla bara kiten så den inte är för hård körd.
    men för en 6000 kr får en du en helt ok kite från 2010-2011 och en bräda kan du få för dryga 2000-2500…
    Hoppas vad du än väljer att du blir nöjd och får en fet kite sommar !!!!

    // Over n out

  • lima-ko

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 08:18
    RrD_Z;688821 wrote:
    De spelar mer eller mindre ingen roll vilken kite och av vilket märke du väljer alla har i dag bra depower system.. Naish , carbrinha , rrd , Ozone….

    eller något annat av de uppsjö med bra märken som säljs i Sverige.

    RrD_Z;688821 wrote:
    men för en 6000 kr får en du en helt ok kite från 2010-2011 och en bräda kan du få för dryga 2000-2500…

    6000 för en ok kite från 2010 tycker jag dock är rätt rejält överprisat, du kan få en riktigt bra fjolårskite för ungefär det priset.
    Vet inte om de säljs men överlag verkar Cabrinha prissättas väldigt högt här på Köp&Sälj av någon anledning, det är väl på inget sätt bättre än något annat märke eller för den delen exklusivt, eller?

  • ursuspolaris

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 19:29

    North Rinho från 2006. Fetare kites finns inte 🙂 jag älskar min 16 och min 10a…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köp av utrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.