Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köp nya BOARDS

  • sinclair

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 22:22

    varför läsa om surfet när vi kan utöva det på plats? wink.gif

  • Knatte

    Gäst
    21 juli, 2004 vid 07:47

    Samtidigt kan man ju då, läsa testen av de nya slalombrädorna på marknaden smile.gif
    Snabbt förenklat så var det nog Starboard Hypersonic (111:an) som fortfarande regerade i klassen grin.gif
    Men det fanns några till, som Fanatic Falcon 120 och Exocet slalom S3 som var hack i häl.
    Men de var diplomatiska och gav alla högt betyg och utsedde ingen direkt vinnare.

  • the_novice

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 07:55

    Då har jag kanske fattat fel eller så kommer jag ihåg fel. Hypern sas väl vara mest allsidig både när det gäller höjd mot vinden och vindstyrka men om det är korta slalom banor (många gippar) som inte kräver bra höjdtagning så är dom andra bättre. Dom är mer förlåtande i gippar och är snabbare att komma igång med när man tappat planingen, samt att hypern når en maxfart och sedan inte går fortare medans en slalom bräda inte har en given maxfart på samma sätt?

  • boman

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 08:43

    Dom brädorna med mer vanlig slalom shape kanske har högra topphastighet men kräver bra mycket mer av den som står på brädan för att komma dit, Hypern tar chop och grov sjö i hård vind fantastiskt bra, det tror jag gör att man blir snabbare på en HS.

    fart är inget utan kontroll

  • Knatte

    Gäst
    21 juli, 2004 vid 08:50

    Du har rätt i vad du säger. Men jag tyckte nog, att man kunde läsa mellan raderna att Hypersonic fortfarande var den mest allsidiga brädan och fortfarande var den brädan som de andra skulle “want to beat”
    Exoceten och Fanatic hade bättre planings och höjdtagningsegenskaper, Naishen var snabbare under blåsiga förhållanden mm. Men sammanvägt var nog Hypersonic den som aspirerade på overall titeln tongue.gif

  • semivaken

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 09:08

    Nu kom ni av er… Det finns en större anledning till att köpa nya boards…

  • boman

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 09:32

    Vaa?? hade Exoceten och Fanatic hade bättre höjdtagningsegenskaper, är det möjligt?

  • Knatte

    Gäst
    21 juli, 2004 vid 09:42

    Hmmmm..
    Ett litet tankefel av mig. Denna gången läste jag igenom texten innan jag svarar crazy.gif
    Det var planingsegenskaperna och inte höjdtagningsegenskaperna som var bättre på Fanatic/Exocet smile.gif
    Höjdtagningen var bäst på Hypersonicen, ifall det handlade om långa sträckor, men den hade lite mer problem ifall det var “tight slalom 8 segling”. Då var de andra brädorna mer likvärdiga.
    Kontrollen var bäst på Naish/F2. Gipparna var lättast på Naish/F2 mm.

  • boman

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 10:01

    ok! Jag tänkte väl det, Hypern ju tuggar höjd nästan som en formula grin.gif

  • aerial-arnie

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 15:21

    förlåt men reportaget var ju lite dåligt vad? Det handlar bara om varberg, öland: hagapark, trollskogen och torö… har jag missat något… JA!!!

    vad har händ med t.ex. Halmstad, HELA Skåne och lite till. Det e ju som att skriva om Hawaii öerna men inte näma Maui…. eller hur?

    Fina bilder men nästa gång ska man skriva lite mer, detta var väldigt tunnt, skulle inte loka mig om jag var utlänning…

    aloha
    ps: här en bild av gislövshammar idag, som inte var med i reportaget… hur kan man INTE nämna detta stället….

  • philippos

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 20:10

    “Boards” skulle säkert kunna fylla ett helt nummer med enbart Sverige-spots men detta reportage rymmer bara tre stycken. Du kan säkert klura ut varför (om du tänker riktigt hårt)? Bättre med tre svenska spots än inga alls.

    Anledningen till att de inte väljer Sveriges tre bästa spots är ännu lite klurigare så den kan jag passa på att förklara för dig. Här vill man visa att Sverige har många olika spots på många olika platser. Det hade förmodligen inte varit lika intressant för en eventuell turist att veta att det t.ex. finns tre mycket bra vågspots i ett och samma län. Därför skriver de inte om Halmstad utan låter i stället Varberg representera västkusten på samma sätt som Torö representerar Stockholms län.

  • herodude

    Medlem
    21 juli, 2004 vid 22:18

    fan jag ahr iotne boards numret å kan ikke få tag på det heller, men fan vad skriver de om varberg då??

  • aerial-arnie

    Medlem
    22 juli, 2004 vid 09:05

    jaså? jag har själv publicerat en artikel i holländska “surfmagazine” (upplaga >5.000) och i den har jag nämd ALLA spots från varberg till öland, förutom ÅSA och Torö… artikel var 4 sidor… inkl grymma bilder…

    aloha

  • philippos

    Medlem
    22 juli, 2004 vid 21:48

    …fantastiskt

  • gurra1978

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 10:23

    Nu finns artikeln på ftp:n för nedladdning.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köp nya BOARDS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.