Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa 115 liters bräda syncro vs.shark ?

  • Köpa 115 liters bräda syncro vs.shark ?

    Publicerad av jibbe på 3 oktober, 2011 vid 19:54

    Ska skaffa mig första lilla brädan.
    Funderar på en beggad Mistral syncro 115 eller en ny fanatic shark 115.
    Fanaticen kostar ca 2600 kr mer
    Vad är skillnaden på brädorna, tycker själv det kan vara värt med en ny, men har inte sett några tester på 115 liters sharken
    Vill gärna ha råd och omdömen om brädorna

    woodleaflay svarade 12 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bicless

    Medlem
    3 oktober, 2011 vid 21:56

    Shark är en freeride. 115 är rätt litet för freeride så den är gissningsvis designad för lättare seglare och lite plattare förhållanden med fokus på fart.

    Syncro är en Crossover FSW och det är en av de större FSW så den är designad för normalvikt till tyngre seglare och lite mer varierande förhållanden med mer fokus på manöver.

    Dessa 2 brädor är i olika kategorier. Letar du efter bräda i freeridekategorin kan jag även tipsa om AHD fast forward som är mer lik sharken då den är en freeride. men den har lite mer manöverfokus och lättvikskonstruktion så nått kilo lättare än vilket gör fotstyrning och manövrar enkelt.

  • ubaten

    Medlem
    3 oktober, 2011 vid 22:55

    skulle gå på syncron om jag vore du den funkar som freeride på platt vatten med riggar upp till 7,0 ca samt till choppen och mindre vågor . ahd ligger sällan i toppen på div tester i tex boards elller windsurfing . men det är klart om surfspot bicless har en billigt och du har tid och möjlighet att få prova den så kör på det .

  • jibbe

    Medlem
    4 oktober, 2011 vid 16:40

    köpte en beggad utrustning för drygt ett år sen och försöker hålla nån typ av budget då pengarna går till motocross. kör nu AHD inspiro 87 men NP V8 8 m2 uppe i norr. Men som vanligt blir det materialsport. Dessutom har det hunnit bli beggade NP NR 4,5 5,0 NPR 5,7 6,7 ett nytt V8 6,5. Väger 77 kg, kör hängsele, vattenstartar och försöker gippa. Brädförslag ?
    Och kan jag ta med denna utomlands då, typ gran canaria ?

  • woodleaflay

    Medlem
    4 oktober, 2011 vid 21:01
    jibbe;671888 wrote:
    köpte en beggad utrustning för drygt ett år sen och försöker hålla nån typ av budget då pengarna går till motocross. kör nu AHD inspiro 87 men NP V8 8 m2 uppe i norr. Men som vanligt blir det materialsport. Dessutom har det hunnit bli beggade NP NR 4,5 5,0 NPR 5,7 6,7 ett nytt V8 6,5. Väger 77 kg, kör hängsele, vattenstartar och försöker gippa. Brädförslag ?
    Och kan jag ta med denna utomlands då, typ gran canaria ?

    Jag har en syncro 115. Är nöjd med den. Planar lätt, går att svänga fint med. Ingen speedracer men en typisk plugg and play bräda. Rekomenderas. Finns ingen anledning att ta med till canarieöarna doch säger jag utan att ha varit där. Du kan hyra bättre där och skall du vara på något blåshål som Pozp eller liknande är den på tok för stor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa 115 liters bräda syncro vs.shark ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.