Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies köpa kitesurfing grajer

  • köpa kitesurfing grajer

    Publicerad av kevin_segling på 16 januari, 2008 vid 18:29

    Tjena

    jag tänkte börja kitesurfa och då behöver jag ju en bräda och en kite men jag undrar vart jag köper det för bäst pris / mest kvalite mm. ska man kanske köpa utonlands nu när dollarn står så låg eller på blocket eller på surfzone eller någon ananstans

    Tackar för svar // Kevin_segling

    kevin_segling svarade 16 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • imported_lars

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 09:32

    Kolla under köp o sälj, saker ges nästan bort 😉
    Blocket har jag inte lika mycket för när det gäller kite, om man inte har koll kan man bli pålurad något gammalt skit.

    Om du åker utomlands så skulle du kunna köpa med, men det är inte värt att skicka hit saker!

    Vill du ha helt nytt så säljer många affärer ut fjolårets kites och brädor till bra priser, kika t.ex på http://www.surfstore.se

  • neven

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 21:02

    Mest kite för pengarna får du nog om du köper begagnat 1-2 år gammalt tycker jag. Det blir inte bättre priser än här skulle jag tro.

    Som föregående säger, så kan man ta med sig från t.ex USA om man skall dit. Köpte t.ex en bräda där. Men skall man frakta så tillkommer moms, tull och frakt vilket gör att det inte längre lönar sig.

  • gurra_g

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 21:52

    Jag har allt du behöver:-)

    Kite:

    Ozone sport 13kvm komplett och endast använd 2 gånger!
    En jätte bra kite för nybörjare men inget som du kommer tröttna på…
    Jag har kört skolverksamhet på lika dan 13kvm och den är mycket snäll till nybörjare… Kör samma kite när jag själv kitar gillar, stabiliteten… Kommer inte hindra din utveckling!

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/16221/cat/9

    Bräda:

    Nobile 666 ext
    Jätte bra bräda för nybörjare och lättvinds surf.

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/16180/cat/10

    Har även en sele till salu evnt…

  • gurra_g

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 21:57

    Såg nu i en annan tråd att de va en kille på 60kg… Är lite stora grejer då…

  • wakenils

    Medlem
    18 januari, 2008 vid 11:33

    då passar min sport 11 bättre, tänkte kränga iväg den snart, toppenkite i kanonskick!

  • kevin_segling

    Medlem
    18 januari, 2008 vid 16:11

    jag väger 48 kg om ni kan bedömma hur många kvadratmeter jag ska ha

    hur mycket ska ni ha för grejerna

  • wakenils

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 09:31

    då skulle jag rekommendera en 7a eller 9a
    tänkte jag skulle sälja min instinct -06, 7kvm snart fast idag ska den stormtestas lite… =)

  • emill

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 21:17

    Gå kurs först.
    TESTA sedan olika drakar.

    De nya drakarna som kommer idag är helt annorlunda mot dom som såldes för 2 år sedan. Jag kan själv inte allt om drakar men efter att ha åkt med min sprillans ny -08 modell och sedan testat min brors som har 2-3 år på nacken inser man hur mycket som hänt i tecknikväg!

    Går du en kurs lär du dig även om olika modeller och deras olika för/nackdelar.
    Man pratar om vilket vindspektrum en drake funkar i, alltså lägsta till högsta vindstyrka du kan bruka draken i. Om man bara ska han en drake är detta superviktigt.

    Samma sak gäller bräda. Testa testa testa!

  • thorn

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 21:25

    Jag skulle tro att du blir ganska nöjd oavsett vad du köper. barra det är hyfsat nya grejer, 1-2år gärna. det viktigaste skulla jag säga är att du får en ordentlig genomgång på det du ska köpa och allra helst ha med dig ngn som har hållit på ett tag. jag vet ju själv hur mycket jag viste i början. man hadde ju gått på vad som helst!

  • sourra

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 11:59

    Det beror lite på var du bor också. Bor du på ostkusten kan nog en 9-10 kvm bow/sle vara bra. Bor du på västkusten är nog 8-9 vettigare som första kite. (Du väger ju inte jättemycket). Själv väger jag dryga 70 och har mest kört på en nia under det gångna året. Se om du kan få någon som väger ungefär lika mycket som dig att svara på din fråga. Var bor du? Bor du i västra götaland kan vi ordna så du får testa lite olika storlekar och modeller men som sagt – först bör du nog gå en kurs.

    Bästa klippen görs på beg-sidan. Så snart man plockar ut en kite från butik tappar den 1/3 av sitt värde och ett år senare är den nere på 1/2 av sitt värde men sen slutar raset. Här är det bra att ha med sig någon som kan lite om kites när man köper så man kan få skicket grundligt bedömt.

  • kevin_segling

    Medlem
    29 februari, 2008 vid 20:30

    japp………….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies köpa kitesurfing grajer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.