Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Köpa kiteutrustning i Egypten??

  • Köpa kiteutrustning i Egypten??

    Publicerad av diodor på 2 augusti, 2012 vid 09:19

    Tja gott folk!

    Ska tiil Egypten i september, behöver uppgradera mitt föråd men kites i andra storlekar!

    Ska jag köpa innan jag åker eller kan jag vänta och köpa där?

    Tacksam för alla tips om priser, bra butiker mm.

    cheers!
    dio

    lidde svarade 11 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nordqvist

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 20:15

    Jag har varit på tre olika kitecenter i Egypten och tror inte jag sett någon som säljer kites, iaf inte med något stort utbud.
    Så köp innan du åker är mitt tips. Man vill heller inte slösa bort sin semester på att jaga kites…

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    29 augusti, 2012 vid 12:31

    Smidigare också om det visar sig vara något fel på utrustningen att få service i Sverige ifall du köper nytt av en återförsäljare.
    Alternativet är nog att hitta en kite på tex ebay i Egypten och betala/hämta den där, men råder dig till samma som nordqvist. Att man inte vill slösa tid på att jaga kites när man kan kita:)

    Ha det så trevligt i Egypten.

  • lidde

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 20:56

    Ett tips är att köpa på hemmaplan då priserna är mycket bra på begagnade prylar. Tror inte att det är billigare i Egypten. Bestämmer du dig för att köpa nya kites och bräda har jag världens bästa tips till dig. Ta bort prislappar, tags och fina rosettknutar runt kiten och släng en näve grus i väskan. Anser tullen att du tar in nya produkter i landet får du betala skatt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Köpa kiteutrustning i Egypten??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.