Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa ny bräda online?

  • Köpa ny bräda online?

    Publicerad av leffo på 13 juli, 2008 vid 22:56

    Hej!
    Jag funderar på att börja vindsurfa igen efter ett uppehåll i 10 år.

    Är det någon som vet om man kan köpa billigare nya brädor online? Antingen från Sverige eller annat land i Europa.
    Funderar på en JP X-cite ride, 120 liter (2007 eller 2008)

    Eller är det bara “vanliga” surfaffärer som gäller?

    Tacksam för tips!

    rosen svarade 15 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • nlc

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 04:51

    Har du kollat http://www.surfspot.se? Annars finns det flera butiker i bl.a. tyskland som säljer lite äldre modeller rätt billigt.

  • henryk

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 07:39
  • kinetic

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 08:51
  • basse

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 10:13

    Stöd de svenska butikerna eller köp beggat säger jag.

  • leffo

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 11:51

    Tack för tipsen!

    Visst har du en poäng i att stödja svenska affärer, men det beror ju också på prisskillnaden. Ville bara få en känsla för hur stora prisskillnaderna var (finns ju en gräns på hur mycket välgörenhet man kan hålla på med).

    Vad är minst risk att köpa begagnat bräda eller rigg?
    Tack!

  • knodden

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 14:02

    Helt klart bräda enligt mina erfarenheter.

    Brädan kan man okulärt besikta och se om den varit med om något ruskigt i sitt tidigare liv.

    Segel är i och för sig heller inget större problem, men det är värre med mast och bom. Här kan det finnas “stressfrakturer” som är svåra att upptäcka – ta med röntgenapparat i så fall!! 😉

    Testa också On Waters hemsida: http://www.onwater.se/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=36.

    Med lite tur går det att hitta nya brädor från 2005 och framåt om man vill småsnåla lite – till riktigt bra priser

  • rosen

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 14:47
    leffo;482477 wrote:
    Tack för tipsen!

    Visst har du en poäng i att stödja svenska affärer, men det beror ju också på prisskillnaden. Ville bara få en känsla för hur stora prisskillnaderna var (finns ju en gräns på hur mycket välgörenhet man kan hålla på med).

    Vad är minst risk att köpa begagnat bräda eller rigg?
    Tack!

    segel är inte så lätta att syna i sömmarna som man tror, men där finns klippen skulle jag tro.

    köp en hållbar bräda i ok skick begagnad, bättre än en ny balsaträ-bräda i fjolårets modell.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa ny bräda online?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.