Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa vindsurfingprylar i Umeå?

  • Köpa vindsurfingprylar i Umeå?

    Publicerad av Oregistrerade på 16 april, 2007 vid 06:00

    Hej!

    Jag funderar på att börja med vindsurfing och undrar om det är det någon som vet om det finns en affär för vindsurfing i Umeå (eller i någon närliggande stad, t ex Ö-vik etc)?

    Finns det någon affär som säljer våtdräkter/torrdräkter i närheten av Umeå? Jag antar att det är det svåraste att köpa på nätet.

    Hälsningar Per

    per_i svarade 17 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • johan_m

    Medlem
    16 april, 2007 vid 07:35

    Våtdräkter kan du köpa av långens kite, tror han heter langenskite på kite-forumet, när det gäller prylar så är det de stora webshopparna som gäller, finns ingen butik som har saker i lager norr om uppsala.

  • gustav1980

    Medlem
    16 april, 2007 vid 08:36

    Surfshoppen Hang Loose i Sundsvall finns också. Har köpt både våtdräkt och segel där.

    Men visst, deras huvudfokus ligger inte på windsurfing vilket märks på lagerhållningen. Men de är trevliga och Olle som äger stället har bra koll.

  • per_i

    Medlem
    16 april, 2007 vid 17:02

    Tackar!

    /Per

  • mbo

    Medlem
    16 april, 2007 vid 19:43

    Hej Per.
    Tyvärr finns det ingen shop i Umeå längre.
    Vi hade Sunset som levde fram till år 2000 (?) efter konk är det postorder som gäller. Jag har bara goda erfarenheter av Surfers Paradise i Varberg eller Bromma Skidsport i Sthlm – svarar även på dumma frågor och bra lagerhållning.

    Det börjar dra ihop sig till premiär på Lillskärsudden – helt isfritt idag den 16 april och 15 gr i luften… Perfekt vid S eller SV (långgrunt)

    /MBO

  • per_i

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:21

    Jag kommer ihåg Sunset… Jag ska kolla med Surfers och Bromma och se om jag blir klokare på vad jag behöver 🙂

    /Per

  • rabbit

    Medlem
    19 april, 2007 vid 11:18

    “Jag kommer ihåg Sunset… Jag ska kolla med Surfers och Bromma och se om jag blir klokare på vad jag behöver

    /Per”

    Det finns ju faktiskt folk som windsurfar här i stan (och på steffo) så är det nåt du vill klämma på innan du beställer så finns ju chansen att någon har det.
    (minst jag och Jakob_S, kommer inte ihåg fler användarnamn…)

    Lättare att bestämma tex storlek på sele eller våtdräkt om man fått hålla i den eller prova?

    -peace
    /r

  • per_i

    Medlem
    19 april, 2007 vid 11:40

    Ja, det är ju alltid bättre om man kan se/prova grejorna först. Kul att det verkar vara några som vindsurfar i stan 🙂 När det inte fanns några affärer så började jag undra om alla hade gett upp…

    /Per

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa vindsurfingprylar i Umeå?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.