Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Korrekt annons?

  • maackaan

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 12:05

    Man kan säga att du tog dig vatten över huvudet… Sjukt gamla saker! Finns nyare kites som är betydligt snällare mot nybörjare om man säger så. Köper man såna som nybörjare kan man nog tröttna ganska så snabbt på sporten…

  • roland

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 12:13

    ahahahh köp!! e ju sammlar värde!
    Airblast min första kite fan va skön jag tyckte den var 🙂 samma färg med ta mig tillbaka till 02 🙂
    den hade ju bridle med var tidig… dock satt den bak 🙂

  • acemattias

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 12:14

    Hadde varit en perfekt nybörjarutrustning om det bara ingått en trickbräda:wink:

  • jaca

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 12:18

    Förstår din omtanke och det är väl kanske fel av annonsören att skriva nybörjarset. Annars är det väl upp till köparen att vara kritisk. Jag skulle vara kritisk mot alla kajtar som är äldre än fyra-fem år.

  • johanoeberg

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 13:10
    jaca;659653 wrote:
    Förstår din omtanke och det är väl kanske fel av annonsören att skriva nybörjarset. Annars är det väl upp till köparen att vara kritisk. Jag skulle vara kritisk mot alla kajtar som är äldre än fyra-fem år.

    Anledningen till att jag kommenterade är väl att jag själv köpte gamla saker utan att kolla tillräckligt noga innan. Samt att jag mött ett par människor som hade tänkt köpa första kiten och fått låna min trainer-kite på 2.5 kvm. Löjligt tyckte de först men de hade ju noll koll. Hade de gått och köpt nått random-nybörjar-kitt likt detta direkt så hade de fått en mindre trevlig överraskning när de gjort samma misstag.

    Det sporten inte behöver är ytterligare skador och dåligt/-are rykte! Ogillar därför skarpt att man säljer en fullstor kite utan några säkerhetsegenskaper och säger att det är till nybörjare, oavsett om det givetvis är köparens ansvar.

  • maackaan

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 13:13

    Sen kan man ju alltid gå en kurs för sin egen och andras säkerhet?

  • rrd_z

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 14:45
    JohanOeberg;659660 wrote:
    Anledningen till att jag kommenterade är väl att jag själv köpte gamla saker utan att kolla tillräckligt noga innan. Samt att jag mött ett par människor som hade tänkt köpa första kiten och fått låna min trainer-kite på 2.5 kvm. Löjligt tyckte de först men de hade ju noll koll. Hade de gått och köpt nått random-nybörjar-kitt likt detta direkt så hade de fått en mindre trevlig överraskning när de gjort samma misstag.

    Det sporten inte behöver är ytterligare skador och dåligt/-are rykte! Ogillar därför skarpt att man säljer en fullstor kite utan några säkerhetsegenskaper och säger att det är till nybörjare, oavsett om det givetvis är köparens ansvar.

    Mindre snällt att sälja de till en nybörjare som vill ut och ha kul på vattnet..

  • skanepaul

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 17:34

    Jag tycker du gjorde helt rätt!

    Dem grejerna hör hemma på ett museum!

  • majoon

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 20:17

    du gjorde rätt…man blir mörkrädd när man läser vissa annonser….

  • mackan7496

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 20:19

    Hej Johan,

    I think you got balls to say whats right and being a newbie I do appreciate you taking things in your own hands in order to avoid others being hurt.
    BIG thumbs up and well done from me.
    Would do the same if some day the necessity arises.
    Be sure there are many others, new to the sport but unknowing the small but important details of such kite models.

    When I bought my first kite I did a lot of research and had the opportunity to speak to experienced riders. Not everyone is that lucky.

    Keep on doing what you are doing.

    Regards
    Mac

  • maackaan

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 20:48

    Ojj läste visst fel, förstod det som att du rekommenderade utrustningen till en nybörjare. Du gjorde helt rätt =)

  • tomw

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 22:05

    Jag har en 2009 Best HP 10m i bra skick och en 2008 Best HP 7m i ny skick- har 45 och 55cm bars- men dem är från Eclipse 2008- väl använt men helt funktionellt. Paket pris: 4000:- exkl ev. frakt och förskotts avgift.

    Mycket bra kites för någon som vill komma igång och fortsätter.
    sms- till 0767621393

  • gh0st

    Medlem
    22 juni, 2011 vid 14:06

    Håller med, bra gjort. Det paketet är värdelöst om man inte är någon wierd samlarfantast.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Korrekt annons?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.