Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort men intensivt…

  • Kort men intensivt…

    Publicerad av forfun på 1 augusti, 2009 vid 17:52

    Det blev inte så långvarig surf vid Fituna igår som man hade en förhoppning om efter att läst vindproggarna. Men några var där i tid och fick ett par timmar med bra tryck !
    Fituna är ett höjdarställe, dock inte att fota på; på grund av ett obarmhärtigt motljus som är en följd av de många soltimmarna stället dock bjuder på. Men någon bild kan man ju slänga ut…
    Nästa gång är jag där i tid… (har jag sagt några gånger…) nej, men nästa gång, då är jag där i tid…!!

    20090731_Fituna_0001.jpg

    koa svarade 14 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mikaels

    Medlem
    1 augusti, 2009 vid 20:09

    Snygg bild, SÅ mycket motljus såg det ju inte ut att vara ;), men lite oskarpt i kanterna, antar att det var med mening, men som gammal analogkille, vad vet jag om Photoshop;)

  • getwet

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 06:30

    Både Bappel (Forfun) och jag har börjat fota surf mer o mer, och lite experimentlusta finns att arbeta med bilderna för att få fram mer fartkänsla. Här är ytterligare ett ex på detta
    http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1776534.htm

  • koa

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 06:43
    getwet;563335 wrote:
    Både Bappel (Forfun) och jag har börjat fota surf mer o mer, och lite experimentlusta finns att arbeta med bilderna för att få fram mer fartkänsla. Här är ytterligare ett ex på detta
    http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1776534.htm

    Härligt Micke! Mer bilder!

  • forfun

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 09:21
    mikaels;563278 wrote:
    Snygg bild, SÅ mycket motljus såg det ju inte ut att vara ;), men lite oskarpt i kanterna, antar att det var med mening, men som gammal analogkille, vad vet jag om Photoshop;)

    Jag har oxå varit analog en gång i tiden. Men när jag, efter ett uppehåll i plåtandet, tittade in i den digitala fotovärlden så öppnade sig mycket nya och intressanta möjligheter; typ som att dölja ett obarmhärtigt motljus… lägga lite oskärpa i kanterna (lite konstruerad fartkänsla, inte för att det gick för sakta, men…). Allt som du brukade göra i mörkrummet, plus MYCKET mer, kan du utföra på ett enkelt sätt utan att vara instängd i ett mörker, famlandes med papper, vätskor och en massa annat krafs.
    Du borde prova ! Det finns mycket, inte allt för dyr, fotoutrustning att börja med. Även enklare mjukvara. Men när du är fast… kan jag dock inte säga hur det går… :smirk:

    MVH
    Bappel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort men intensivt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.