Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing laga bräda som är av på mitten?

  • laga bräda som är av på mitten?

    Publicerad av mjersen på 11 april, 2012 vid 13:20

    har 2 gamla brädor som här knäckta på mitten. Funderar på att försöka laga dom o ge dom till nån behövande nybörjare eller nått istället för att slänga skiten.

    nån som har tips på hur man kan gå tillväga om det ens är möjligt?

    fridens.

    tomw svarade 12 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • thomas-stenqvist

    Medlem
    11 april, 2012 vid 13:34

    Är dom av på mitten blir det nog inte så lätt, kanter brukar fungera, om du lyckas posta hur du gjorde (=

  • svenne

    Medlem
    11 april, 2012 vid 13:39

    Ring mig så kan vi snackas lite. O76 2I5 😯 2O
    Fast vetitusan om det är värt det tyvärr.

  • christian

    Medlem
    11 april, 2012 vid 13:42
    mjersen;685847 wrote:
    har 2 gamla brädor som här knäckta på mitten. Funderar på att försöka laga dom o ge dom till nån behövande nybörjare eller nått istället för att slänga skiten.

    nån som har tips på hur man kan gå tillväga om det ens är möjligt?

    fridens.

    Hej

    Fullt möjligt
    Så här gör boardlady: http://www.boardlady.com/snap.htm

    Såg inte att Svenne hann före, kolla på boardlady och ring honom sedan, han vet!

  • a-holm

    Medlem
    11 april, 2012 vid 14:23

    Fick en kompis som jobbade på könisegg att laga en C costum som jag hade knäckt på mitten till mig. Kålfiberlapp på skadan och vakum tror jag. Funkade bra ett tag tills lagningen lossnade i en tung landning och flög upp i skrevet på mig (tur man hade wakeshor:P )

    Borde funka med epoxi glasfiber, bara man slipar mycket innan så det fäster bra

  • tomw

    Medlem
    11 april, 2012 vid 20:41

    det var intressant läsning från boardlady. men tror det var mycket finlir. jag skulle borra för 2st trä pinnar som sticker in 30 cm varje sida. limma in dem och lina upp allt innan det härdar. slippa bort med vinkelslipp som boardlady. handlaminering av glassepoxy varje sida. vbag lite overkill. vinkelslipp och slipp maskin tills den är fint. lite extra på decket skadar inte.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing laga bräda som är av på mitten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.