Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lägenhet i varberg?

  • Lägenhet i varberg?

    Publicerad av matte_c på 3 september, 2008 vid 20:22

    Tar det direkt, jag vet det är offtopic och sorry för det! Men det finns självklart en koppling till kite. Tjejen har precis landat ett jobb i varberg, sveriges surf capital no 1 om jag fattat saker rätt här på steffo. När hon fått jobbet var det första hon sa, men om du flyttar hit också så kan du ju kita när som helst! Vilken deal. Man drar till varberg, kitar hur mycket osm helst och är schysst när man gör det. ingen dum framtidsutsikt precis! Så trivs lilla hjärtat ökar sannolikheten för mig att få mer tid på vattnet. för att trivas behöver hon ju bo nånstans. det jag undrar är om nån vet något bra ställe/person man kan ringa till för att få tag på en hyresrätt? Long shot, jag vet, men vad gör man inte för att få lite mer surftid.

    /Matte_c

    milkman svarade 15 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • zilversurfarn

    Medlem
    3 september, 2008 vid 21:23

    Har inget lägenhetstips men det vore kul/bra om du skickade ett mail till våra kära politiker här i Varberg som funderar på att förbjuda kitesurfing.

    Skriv att du vill flytta till kommunen för kitesurfingens skull, men hört om förbudet och nu överväger att flytta till Skåne istället.
    Vore bra om de fick upp ögonen för att även surfare bidrar till kommunens ekonomi.

    Här har du adresserna till kommunens “starka män”:
    jana.nilsson@kommunen.varberg.se (S)
    gosta.bergenheim@kommunen.varberg.se (M)

    Vem vet, de kanske kan tipsa om en lägenhet? Berätta gärna om du får nåt svar!

  • eliasp

    Medlem
    3 september, 2008 vid 21:30

    http://www.varberg.se -> Flytta till varberg -> Bostad (:

  • callekuling

    Medlem
    4 september, 2008 vid 06:47

    Annonsera på blocket och i Hallands nyheter, gav utdelning för mig iaf.

  • matte_c

    Medlem
    5 september, 2008 vid 16:54

    Tack för svaren folks! Jag ska självklart skicka iväg mail. kommer kanske posta dem här sen.

    Hur är det att bo i varberg annars? Surfningen håller ju högsta klass verkar det som, men annars. Finns det några bra fotbollslag att lira i när det inte blåser. Korpen motsv?

    Hur tas nykomlingar (obs, inte nybörjare) emot på beachen? Inga initieringsriter med galjar eller motsvarande hoppas jag.

    /M

  • haze

    Medlem
    5 september, 2008 vid 16:57

    Du kommer få vara kitebitch i tre månader minst 😉

  • debkausf

    Medlem
    5 september, 2008 vid 17:17

    @Matte_C 497169 wrote:

    Tack för svaren folks! Jag ska självklart skicka iväg mail. kommer kanske posta dem här sen.

    Hur är det att bo i varberg annars? Surfningen håller ju högsta klass verkar det som, men annars. Finns det några bra fotbollslag att lira i när det inte blåser. Korpen motsv?

    Hur tas nykomlingar (obs, inte nybörjare) emot på beachen? Inga initieringsriter med galjar eller motsvarande hoppas jag.

    /M

    Självklart e du välkommen! PM:a mig när du vill kitea, vi e ett gäng som e ute alltid när de blåser, typ!

  • nic

    Medlem
    5 september, 2008 vid 19:13
    callekuling;496638 wrote:
    Annonsera på blocket och i Hallands nyheter, gav utdelning för mig iaf.

    Säkert för denna flickan med…
    http://www.blocket.se/vi/17919915.htm?ca=11_s

    nic

    edit: bummer, hon tog bort sin bild

  • milkman

    Medlem
    5 september, 2008 vid 19:40

    Fan. Hämta i cachen nu Nic. Man blir ju sjukt nyfiken 🙂

  • nic

    Medlem
    5 september, 2008 vid 20:52

    @Milkman 497204 wrote:

    Fan. Hämta i cachen nu Nic. Man blir ju sjukt nyfiken 🙂

    haha, jag gjorde faktiskt en sjuk djuplodning i hur cachet fungerar och kom fram till att browsern jag använder (och i mozillamotorn generellt tror jag) kodas bilderna så att det inte är så lätt att leta fram nånting alls…. tråkigt. Men fick fram programraderna till ett program skrivet Python som någon skrivit åt rättsväsendet i USA för att säkra bevis från datorer. Ungefär där blev det dags att bada lilltjejen. Sorry 🙂

    nic

  • sourra

    Medlem
    5 september, 2008 vid 20:55

    …tur att somliga har huvet på skaft =)

  • nic

    Medlem
    5 september, 2008 vid 20:58

    @Milkman 497204 wrote:

    Fan. Hämta i cachen nu Nic. Man blir ju sjukt nyfiken 🙂

    hoppla, löste det 8P

    nic

  • nic

    Medlem
    5 september, 2008 vid 21:01

    @sourra 497226 wrote:

    …tur att somliga har huvet på skaft =)

    Haha du vann

  • haze

    Medlem
    5 september, 2008 vid 21:02

    Hmmm ge mig henne…

  • milkman

    Medlem
    5 september, 2008 vid 21:10

    Dämn!.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lägenhet i varberg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.