Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Läjet big day photo session

  • Läjet big day photo session

    Publicerad av robrox på 2 oktober, 2009 vid 06:46

    Helgen ser strålande ut om man bortser från regnet som vi hoppas försvinner.

    Bra med vind och fina vågor lovas (Allt enligt DMI). Jag är lite sugen på lite feeeta kite pics till min portfolio. Några som ställer upp på lördag FM typ 10:00.

    Några som vill köra?

    Tips för fotning, jag har för tillfället bara ett 50mm objektiv, så för bästa bilder så kör mellan 7-15m ifrån mig annars blir det close ups vilket oxå e helt OK.

    När ni blir fotade gör det lite extra coolt och kolla gärna in i kameran alltid kul med ansikten på bilderna.

    OK Ställ er i kö 😉

    robrox svarade 14 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • wakenils

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 07:28

    då får man väl offra sig och komma ner o surfa lite… =) ska du ligga i vattnet eller stå på land?

  • robrox

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 07:37
    WakeNils;580249 wrote:
    då får man väl offra sig och komma ner o surfa lite… =) ska du ligga i vattnet eller stå på land?

    Fan vad jobbigt å surfa 😉 Jag kommer vara IN DA WATER !!

  • sourra

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 07:59

    Du får nog köra med hjälm och BMX-flagga för när man droppar in i en finfin läjetvåg och det blåser dryga 15 m/s kan det bli jobbigt för den som ligger i vågdalen och plaskar om man inte ser vederbörande i god tid

  • robrox

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 08:10
    sourra;580259 wrote:
    Du får nog köra med hjälm och BMX-flagga för när man droppar in i en finfin läjetvåg och det blåser dryga 15 m/s kan det bli jobbigt för den som ligger i vågdalen och plaskar om man inte ser vederbörande i god tid

    Håller med dig om att det är lite riskabelt och svårt att synas. Jag kommer köra med en 3-Kronor (gul) hockeytröja, hjälm med ett orange tyg på. Flagga kan nog bli svårt. Tanken är väl att det inte ska ha ökat så jävligt runt 10 så man kan stå och ta lite bilder på bröstdjupt vatten. Kommer dock bli jobbigt.

    Jag försöker ha koll och synas så gott det går och jag hoppas och tror att ni med gör det 🙂

  • _sofia_

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 11:19

    Tror på att söndag kommer bli störst i a-bay, då händer det!

  • robrox

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 12:19

    Jepp söndag is going to be BIG dock inte optimalt att stå i vattnet och fota då. Men jag kommer ligga på min bräda i vågorna 🙂

    _Sofia_;580300 wrote:
    Tror på att söndag kommer bli störst i a-bay, då händer det!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Läjet big day photo session

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.